فیلم آموزشی رایانش ابری به زبان لاتین

فیلم آموزشی رایانش ابری به زبان لاتین

در این مطلب فیلم آموزشی رایانش ابری به زبان لاتین را از وب سایت آموزشی سورس باران جهت دانلود قرار داده ایم. Cloud Computing که در فارسی بدان رایانش ابری گویند بر اساس تعاریف موسسه ملی فناوری و استانداردها، اینگونه تعریف شده: “رایانش ابری مدلی است که برحسب تقاضای شبکه، دسترسی آسان و فراگیر به مجموعه عظیمی از منابع محاسباتی قابل تنظیم (همانند شبکه ها، سرورها، فضای ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و سرویس ها) را به سرعت و بدون دخالت سرویس دهنده به راحتی ممکن می سازد. محاسبات ابری، شامل پلت فرم های Cloud ، سیستم عامل ابری، و ابر خصوصی، یک تغییر مهم، که هر فن آوری نیاز به درک آن دارد. این مجموعه آموزشی رایانش ابری به زبان لاتین محصول کمپانی PluralSight و در سطح مقدماتی است که دارای مدت زمان 1 ساعت و 8 دقیقه می باشد. همچنین سرفصل های انی فیلم آموزشی در ادامه مطلب موجود می باشد.

جهت دانلود فیلم آموزشی رایانش ابری به زبان لاتین به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

خلاصه سر فصل های فیلم آموزشی رایانش ابری به زبان لاتین :

  • نرم افزار به عنوان خدمات (SaaS)
  • SaaS و کاربران
  • SaaS و فروشندگان نرم افزار
  • تاثیر SaaS
  • پلت فرم ابری چیست؟
  • ارزیابی سیستم عامل ابری
  • IaaS در مقابل PaaS
  • مزایا و اشکالاتی از PaaS
  • نمونه هایی از پلت فرم ابری
  • بررسی سیستم عامل ابری
  • نشان دادن فن آوری های ابری خصوصی
  • و…

 

رایانش ابری یا cloud computing چیست؟

منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه است. به عبارت دیگر در این روش، بجای اینکه کاربر نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود ا بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کند، از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه خدمات مورد نیاز خود را بصورت وب سرویس دریافت می کند. نرم افزارهای کاربردی بر روی سرورهای پر سرعت شبکه نصب می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق شبکه دسترسی پیدا کند. در این روش فایلهای کاربر نیز بر روی سرور ذخیره شده و از هر کامپیوتر متصل به شبکه قابل دسترسی هستند.

این روش مزایای بسیار زیادی دارد. به جای اینکه کاربر مجبور به تهیه و نصب تمامی نرم افزارهای مورد نیاز باشد (که معمولا ارزان نیز نیستند)، نسخه شبکه‌ای این نرم افزارها بر روی سرورهای مرکزی شرکت نصب می شوند. بدین ترتیب تمامی کاربران مجاز در هر لحظه دسترسی به نرم افزارهای مورد نیاز خود دارند و فایل های تولید شده را نیز بر روی سرورها ذخیره می کنند که نیاز به جابجایی آنها و مشکل مدیریت نسخه ها را برطرف می کند. در حال حاضر شرکت های زیادی در دنیا خدمات رایانش ابری ارائه می کنند که کاربر می تواند در ازای پرداخت مبلغ معینی از طریق اینترنت به برنامه های کاربردی موجود بر روی سرورهای آنها دسترسی پیدا کند. بدین ترتیب او به فایل های داده خود از هر نقطه متصل به اینترنت نیز دسترسی خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید post

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

بزرگترین و جدید ترین مجموعه آموزشی برنامه نویسی به زبان اصلی
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

  1. سلام
    واقعا دمتون گرم
    خسته نباشید
    در پناه حق

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.