در خدمت شما هستیم با آموزش ذخیره و خواندن اطلاعات در بیسیک فور اندروید از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. با ما همراه باشید…
ذخیره و خواندن اطلاعات در بیسیک فور اندروید
برای ذخیره اطلاعات به صورت افلاین در بیسیک فور اندروید عمدتا از دو روش استفاده می شود. روش اول استفاده از توابعی همچون file.readstring و file.writestring و روش دوم که روش اصولی تری است و توانایی های بیشتر و محدودیت های کمتری دارد استفاده از دیتابیس یا همان پایگاه داده است.ولیکن برای کارهای سبک روش اول گزینه مناسب تری است که ما هم در پایین روش اول را توضیح می دهیم.
مجموعه توابعی که برای ذخیره اطلاعات در بیسیک فور اندروید استفاده می شوند،با دستور file.write و توابع خواندن با دستور file.read آغاز می شوند. توابع برای ذخیره شامل writestring, writelistو writemap و توابع برای خواندن شامل readstring,readlistو readmap می باشند.
به عنوان مثال در مثال زیر متغیر str ابتدا در حافظه ذخیره شده و در خط بعد از حافظه فراخوانی و در متغیر str2 ذخیره می گردد.
Dim str="basic4android" As String Dim str2 As String File.Writestring(File.DirInternal,"a.txt",str) str2=File.ReadString(File.DirInternal,"a.txt")
دستور file.writestring سه ورودی می گیرد. ورودی اول محل ذخیره فایل را مشخص می کند، ورودی دوم نام فایل ذخیره شده و ورودی سوم متنی است که می خواهید ذخیره شود. اگر متغیر باشد خود آن را می نویسید، اما اگر متن باشد باید آن را داخل دابل کوتیشن قرار دهید. برای متغیرهای از نوع list و map هم دستورات مشابه استرینگ هستند.
نکته!!! سعی کنید هم در دستورات خواندن و هم در دستورات نوشتن، حتما پسوند فایل را وارد نمایید (یعنی بنویسیدa.txt) چرا که در غیر این صورت ممکن است نتواند فایل مورد نظر شما را شناسایی کند.
حال با استفاده از دستورات زیر می خواهیم برنامه ای بنویسیم که اگر کاربر برای اولین بار وارد برنامه می شد ، از او یک نام کاربری دریافت کند و اگر قبلا نام کاربری را وارد کرده بود، نام کاربری اش در یک لیبل نمایش داده شود. ابتدا یک ادیت تکست برای دریافت نام کاربری، یک لیبل برای نمایش نام و یک باتون برای تایید نام کاربری تعریف می کنیم. آن ها را initialize، به اکتیویتی اضافه و تنظیمات مربوط به متن و رنگ و… آن ها را انجام می دهیم.
sub Globals Dim edittext1 As EditText Dim btn1 As Button Dim lbl1 As Label End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) edittext1.Initialize("") btn1.Initialize("btn1") lbl1.Initialize("") Activity.AddView(edittext1,10%x,10%y,80%x,10%y) Activity.AddView(btn1,20%x,25%y,60%x,10%y) Activity.AddView(lbl1,10%x,50%y,80%x,10%y) btn1.Text="تایید" lbl1.Gravity=Gravity.CENTER lbl1.TextSize=25 lbl1.Color=Colors.Green lbl1.TextColor=Colors.Black
ما قصد داریم نام کاربری را در فایلی به نام karbari.txt ذخیره نماییم. ابتدا با استفاده از یک شرط چک می کنیم ببینیم این فایل از قبل وجود دارد یا خیر
If File.Exists(File.DirInternal,"karbari.txt")=False Then lbl1.Text="نام کاربری هنوز ثبت نشده است" Else btn1.Visible=False edittext1.Visible=False lbl1.Text=File.ReadString(File.DirInternal,"karbari.txt") End If
این شرط می گوید در صورتی که فایل مورد نظر وجود ندارد، متن نام کاربری ثبت نشده است را در لیبل نمایش دهد واگر وجود دارد، دیگر نیازی به ادیت تکست و باتون نیست ، لذا آن ها را نمایش نده و نام کاربری را در لیبل نمایش بده. اما دستور گرفتن نام کاربری از ادیت تکست را باید در sub مربوط به کلیک باتون به این صورت بنویسیم.
Sub btn1_click If edittext1.Text<>"" Then File.WriteString(File.DirInternal,"karbari.txt",edittext1.Text) lbl1.Text=edittext1.Text ToastMessageShow("نام کاربری ثبت شد",False) End If End Sub
دستور بالا هم می گوید که اگر متن ادیت تکست خالی نبود، آن را بگیر و در حافظه داخلی گوشی در فایلی به نام karbari.txt ذخیره کن و پیغامی مبنی بر ثبت نام کاربری نمایش بده.
مشاهده لیست جلسات قبل آموزش بیسیک فور اندروید
- آموزش بیسیک فور اندروید – دانلود تمامی ابزارهای مورد نیاز برنامه نویسی B4A
- آموزش بیسیک فور اندروید – آموزش گام به گام نصب و راه اندازی JDK
- آموزش کامل نصب Android SDK
- آموزش کامل نصب بیسیک فور اندروید+دانلود نرم افزار Basic4Android
- آموزش نصب و کار با شبیه ساز اندروید NOX
- آموزش کامل اجرا مستقیم برنامه روی گوشی با B4A Bridge
- آموزش بیسیک فور اندروید – معرفی Activity و Layout + تغییر تم محیط بیسیک فور اندروید
- آموزش و کاربرد دستور Try و Catch در بیسیک فور اندروید
- آموزش حذف انیمیشن پیشفرض لایوت ها در بیسیک فور اندروید
- آموزش استفاده از اینتنت های کافه بازار در بیسیک فور اندروید
- آموزش کار با فونت ها در بیسیک فور اندروید
- آموزش کار با پروگرس بار و سفارشی سازی آن در بیسیک فور اندروید
- آموزش ساخت آرایه ای از ویوها در بیسیک فور اندروید
- آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید
- آموزش کار با تایمر در بیسیک فور اندروید
- آموزش ساخت منو اسلایدی در بیسیک فور اندروید
- آموزش نمایش فایل پی دی اف در بیسیک فور اندروید
- آموزش کار با چهار متغیر اعمال پس زمینه به ویوها در بیسیک فور اندروید
راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.
- منبع : سورس باران
- رمز فايل : www.sourcebaran.com
- انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸
دسته بندی موضوعات
- آموزش برنامه نویسی
- آموزش کریپتو کارنسی (ارز دیجیتال)
- آموزش متنی برنامه نویسی
- پروژه برنامه نویسی
- فروشگاه
- فیلم های آموزشی
- #F
- ++C
- 3ds max
- Ada
- ADO.NET
- Adobe Flash
- Agile
- Ajax
- AngularJS
- Anime Studio
- apache
- ARM
- Asp.Net
- ASP.NET MVC
- assembly
- AVR
- Azure
- Bootstrap
- Cassandra
- CCNA
- CCNP
- CCSP
- ChatGPT
- Cisco
- CMD
- COBOL
- CSS
- Cython
- Django
- Dreameaver
- Elixir
- EntityFramework
- Erlang
- Flash
- Go
- Groovy
- Haskell
- Htaccess
- HTML
- IOS
- Jade
- jquery
- Kendo UI
- Linq
- Linux
- LUA
- MariaDB
- maya
- Meteor
- MongoDB
- Mono Android
- MonoGame
- Mysql
- NoSQL
- Oracle
- Orchard
- Perl
- php
- PHPMyAdmin
- R
- Rational Rose
- Ruby
- Rust
- Scala
- Scrum Master
- SFML
- SharePoint
- SignalR
- silver light
- SQL Server
- Stimulsoft Reports
- Telerik
- UML
- VB.NET&VB6
- Vue 3
- WPF
- Xml
- آردوینو
- آموزش های پروژه محور
- آیونیک
- اتوکد
- الگوریتم تقریبی
- الگوریتم نویسی و فلوچارت
- امنیت
- اندروید
- اندروید استودیو
- انیمیشن سازی
- بازی سازی با Scratch
- بک ترک
- بیسیک فور اندروید
- پایتون
- پرولوگ
- پریمیر
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جنگو
- جوملا
- دارت
- دلفی
- دوره های رایگان پیشنهادی
- زامارین
- سئو
- ساخت CMS
- ساخت اتوران
- ساختمان داده ها
- سی شارپ
- شبکه و مجازی سازی
- طراحی الگوریتم
- طراحی بازی
- طراحی وب
- فتوشاپ
- فریم ورک codeigniter
- فلاتر
- کاتلین
- کامپایلرها
- کانستراکت
- کریستال ریپورت
- کلوژر
- گوگل آنالیتیکس
- گیت
- لاراول
- مای بی بی
- مایکروسافت پروجکت
- متریال دیزاین
- متلب
- معماری کامپیوتر
- مهندسی اینترنت
- میکروتیک
- نود جی اس
- نیوک
- هوش مصنوعی
- ویبولوتین
- ویژوال استودیو
- یونیتی
- کتاب های آموزشی
- Ada
- Ajax
- Android
- ASP.NET
- ASP.NET Core
- AVR
- clips
- CNC
- COBOL
- CQRS
- Cython
- Dreamweaver
- Elixir
- Entity Framework 4.0
- Erlang
- Go
- Groovy
- Haskell
- LINQ
- Lua
- Matlab
- MFC
- Node.js
- PERL
- php
- PLC
- Prolog
- React
- Rust
- Scala
- SFML
- SharePoint
- silver light
- VHDL
- VMware
- WinJS
- Workflow
- WPF
- XHTML
- Yii Framework
- اتوکد
- اچ تی ام ال
- اسمبلی
- اکتیو ایکس
- الگوریتم و فلوچارت
- انگولار
- اوبونتو
- اوراکل
- بازی سازی
- بانک اطلاعاتی
- برنامه نویسی سوکت
- برنامه نویسی موبایل
- بک ترک
- پاسکال
- پایان نامه
- پایتون
- پرولوگ
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جی کوئری
- حوملا
- داده کاوی
- دلفی
- رباتیک
- روبی
- زبان ماشین
- سئو
- ساختمان داده ها
- سایر کتاب ها
- سخت افزار
- سوئیفت
- سی اس اس
- سی پلاس پلاس
- سی شارپ
- سیستم عامل
- سیستم های خبره
- شبکه و مجازی سازی
- شبیه سازی کامپیوتر
- طراحی الگوریتم
- فتوشاپ
- فریم ورک گتنا
- کاتلین
- کالی لینوکس
- کریستال ریپورت
- گزارش کارآموزی
- گوگل
- لیسپ
- متلب
- مقاله
- مهندسی نرم افزار
- نیوک
- هوش مصنوعی
- وب مستر
- ویژوال بیسیک
- نرم افزار و ابزار برنامه نویسی
- وردپرس
ممنون آموزش خوبی بود ولی ای کاش سورس برنامه رو هم قرار میدادید.