فیلم آموزش بررسی انواع حالات دستور Select

فیلم آموزش بررسی انواع حالات دستور Select

در این مطلب فیلم آموزش بررسی انواع حالات دستور Select در SQL Server 2012 از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران را جهت دانلود قرار داده ایم. این ویدئو جلسه پنجم مجموعه آموزشی ۲۰۱۲ SqlServer می باشد و مدت زمان این ویدئو 25 دقیقه است که در آن به خوبی با انواع حالات دستور Select آشنا خواهید شد.

جهت دانلود فیلم آموزش بررسی انواع حالات دستور Select در SQL Server 2012 به زبان فارسی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

SQL Server چیست ؟

Microsoft SQL Server یک بانک اطلاعاتی از نوع دیتابیس های رابطه ای یا Relational Database می باشد که توسط توسط کمپانی Microsoft ارایه شده و وظیفه اصلی آن ذخیره و بازیابی اطلاعات بر اساس درخواست نرم افزارهای دیگر میباشد. این نرم افزار دارای نسخه های بسیار متنوع و متناسب با مخاطبان متفاوت و محیط های کار مختلف ( از نرم افزارهای کوچک که اطلاعات در ماشین لوکال خود ذخیره می کنند تا میلیون ها کاربر و ماشین که احتیاج به دستیابی به اطلاعات از طریق شبکه به طور همزمان دارند.)

تاریخچه SQL Server :

کد های پایه ای این نرم افزار ابتدا توسط شرکت Sybase SQL Server طراحی شده بود که بعدها شرکت مایکروسافت امتیاز کامل آن نرم افزار را خریداری نمود.هدف مایکروسافت ازخریداری این نرم افزار، ارتقا دادن آن به سطح عظیم و در نهایت رقابت با دیتابیس های ارایه شده توسط شرکت های Oracle و IBM بود. با این هدف تیمی متشکل از شرکت مایکروسافت، Sybase و Ashton-Tate تشکیل شد و اولین نسخه از این نرم افزار به نام SQL Server 1.0 برای سیستم عامل OS/2 در سال 1989 منتشر گردید. این نسخه در واقع معادل نسخه قبلی آن یعنی Sybase SQL Server 3.0 بود که برای سیستم عامل Unix به انتشار درآمده بود. بعد ها نسخه Microsoft SQL Server 4.21 برای سیستم عامل های NT و Windows NT 3.1 منتشر شد که این امر موجب محبوبیت بیشتر آن نزد کاربران ویندوز گردید. Microsoft SQL Server 6.0 اولین نسخه این نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز NT  بود که در ساخت آن از هیچ یک از تکنولوژِی های Sybase  استفاده نشد.

بعد از انتشار Windows NT دو شرکت مایکروسافت و Sybase از یکدیگر جدا شده و هر یک از آن ها به طراحی و تلاش برای به دست گرفتن بازار توسط نرم افزار خود پرداخت. مایکروسافت تمامی حقوق طراحی و فروش نرم افزار Microsoft SQL Server را به صورت اختصاصی به نام خود ثبت نمود و شرکت Sybase  نیز با تغییر نام نرم افزار خود به Adaptive Server Enterprise برای جلوگیری از بروز اشتباه با نرم افزار مایکروسافت، به تلاش برای رقابت با آن پرداخت.

در حال حاضر با گذشت بیش از 10 سال از انتشار نسخه های قبلی محصولات Microsoft SQL Server (SQL server 2000)، پیشرفته های قابل ملاحظه ای برای افزایش بهره وری این نرم افزار به وجود آمده است. ابزارهای Client IDE  و همچنین بسته های مکملی که همراه نسخه SQL Server 2005 منتشر گردید مانند : ابزار ETL (SQL Server Integration Services و یا SSIS)، سرور گزارش گیری (Reporting Service)، ابزار OLAP و یا سرور استخراج داده ها (Data mining server) و یا سرویس های تحلیلی و چندین تکنولوژی پیغام دهی به کاربر نمونه هایی از این امکانات ویژه می باشند.

به این مطلب امتیاز دهید post

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

پکیج آموزش برنامه‌ نویسی پایتون در 24 ساعت
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

  1. سلام .لینک دانلود خرابه! اگه میشه لطفا درستش کنید. خیلی ممنون

    • صابر بوستانی
      10 آبان 1393

      سلام.اصلاح شد

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.