آموزش راه اندازی آزمایشگاه CCNA با وایرشارک و GNS3 جلسه دهم

آموزش راه اندازی آزمایشگاه CCNA با وایرشارک و GNS3 جلسه دهم

سلام و عرض ادب . توی این مطلب آموزش راه اندازی آزمایشگاه CCNA با وایرشارک و GNS3 جلسه دهم به زبان فارسی رو جهت دانلود قرار داده ایم. این دوره مربوط به آموزشهای وب سایت تخصصی شبکه cbtnugget می باشد که در این لینک میتونید دوره اصلی رو مشاهده نمایید. آموزش راه اندازی آزمایشگاه CCNA با وایرشارک و GNS3 توسط مهندس سارا میرزایی ترجمه و ارائه شده است. در این جلسه به سراغ موضوع مسیریاب، مسیریابی و تنظیمات و دستورهای مربوط به مسیریابی می پردازیم. سرفصل های این جلسه در ادامه مطلب…


جلسه دهم آموزش راه اندازی آزمایشگاه CCNA با وایرشارک و GNS3  :

  •  دلیل ایجاد مسیرباب (router)
  • مفهوم مسیریابی(routing) و مثال عملی از روش کار مسیریاب در شبکه
  • معرفی واسط های فیزیکی (Physical Interfaces) مسیریاب و طریقه ی اتصال به آنها

 

لینک منبع : https://www.cbtnuggets.com/it-training/cisco-ccna-spngn1-640-875

ایمیل مدرس : network@sourcebaran.com

اگر روتر را بخواهیم از نظر لغوی معنا کنیم می توانیم به آن مسیر یاب بگوییم. این روتر ها یا مسیر یاب ها تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند. و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص می کند بسته های اطلاعاتی از کدام مسیر به مقصد برسند و در نهایت رسیدن آن به مقصد را کنترل می کند از نظر فنی یک روتر یک گذرگاه لایه 3 است یعنی روتر های کابلی یا بی سیم شبکه ها را مانند یک گذرگاه به یکدیگر متصل می نمایند و این لایه همان لایه در مدل معروف شبکه یا مدل OSI است.

شبکه های خانگی معمولاً از یک IP یا پروتکل اینترنت استفاده می کنند که می تواند کابلی یا بی سیم باشد. پروتکل IP معمول ترین لایه مورد استفاده در لایه های OSI است. یک روتر IP مانند مودم های DSL یا مودم های کابلی سرعت بالا شبکه خانگی LAN را به شبکه WAN اینترنت متصل می کند.

با جمع آوری و نگهداری اطلاعات مربوط به پیکربندی در یک حافظه که به آن جدول مسیریابی می گویند، روترها توانایی فیلتر ترافیک ورودی و خروجی بسته به IP فرستنده و گیرنده را دارند. بعضی روتر ها به شبکه های خانگی امکان آپدیت جدول مسیریابی از طریق یک مرورگر اینترنتی را می دهند.  روتر های باند پهن وظایف یک روتر را با عملکرد یک سوئیچ و فایروال در یک واحد ترکیب کرده اند.

در جلسه دهم دوره آموزش راه اندازی آزمایشگاه CCNA با وایرشارک و GNS3 شما دوستان عزیز بخوبی با مسیریاب یا همون روتر، مفهوم مسیریابی و واسطه های فیزیکی آشنا خواهید شد.

5/5 - (1 امتیاز)

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

بزرگترین پک آموزشی طراحی وب و تمام زبان های برنامه نویسی
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.