MORFIK IDE WebOS

در این پست دانلود نرم افزار MORFIK IDE WebOS جهت توسعه برنامه های مبتنی بر آجاکس را به اشتراک گذاشته ایم. Morfik یک برنامه شامل ابزارهای طراحی ویژوال، کامپایلر و فریم ورک است که روی هم آنها را یک IDE مینامیم. محیط مورفیک برای توسعه برنامه های مبتنی بر آجاکس در زبان های سطح بالا مانند سی شارپ و جاوا و بیسیک و پاسکال شی گرا طراحی شده است و همچنین ابزارهایی برای طراحی صفحات وب، طراحی دیتابیس و اجرای کوئری دارد. (پشتیبانی از زبان جاوا فقط در ورژن 1 برنامه وجود داشت و در ورژن دوم ، پشتیبانی جاوا به دلیل شباهت زیاد  سی شارپ با جاوا قطع شد) اصول کار در مورفیک به این صورت است که شما فرمی شبیه win form طراحی و برنامه نویسی میکنید و سپس مورفیک، محیط گرافیکی برنامه ی شما را با کد های DHTML و کدهای نوشته شده را (برای سمت کلاینت) با کد javascript  جایگزین  میکند تا به برنامه ی قابل اجرا در مرورگر تبدیل شود. همچنین ادامه توضیحات مفید و پرکاربرد این نرم افزار را می توانید در ادامه مطلب مشاهده فرمایید.

جهت دانلود نرم افزار MORFIK IDE WebOS جهت توسعه برنامه های مبتنی بر آجاکس به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


web development IDE
مهم ترین ویژگی این IDE این است که از هر 3 زبان سی شارپ، بیسیک و objective pascal پشتیبانی میکند و از برنامه های خود میتوانید برای محیط ویندوز و لینوکس خروجی بگیرید. کدهای نوشته شده به هر 3 زبان، نهایتا به HTML و Javascript و CSS ترجمه میشوند و کدهای بخش سرور نیز به object pascal و نهایتا با استفاده از کامپایلر  FREE Pascal به کد باینری ترجمه میشوند. مورفیک به خوبی تشخیص میدهد که هر کد برای سمت کلاینت نوشته شده یا سمت سرور.
در ضمن مورفیک کتابخانه کاملی از ابزارهایی دارد که در هر 3 زبان میتوانید از کلاس ها و فانکشن های آن استفاده کنید تا برنامه های web based بهتری تولید کنید. مورفیک امکان دیباگ کردن کدهای سمت سرور و سمت کلاینت را داراست. همچنین توانایی trace کردن تبادلات بین سرور و مرورگر از قابلیت های این برنامه میباشد.  کد نهایی شما برای اجرا روی یک سرور لینوکس، نیازمند دیتابیس fireBird و وب سرور آپاچی است.
مورفیک برای چه کسانی جذاب خواهد بود؟
یکی از انتقاداتی که بر مورفیک وارد است این است که امکان ویرایش فایل های css را به Developer هایش نمی دهد. اما دلیل اینکار تا حدی مشخص است. مورفیک بیشتر برنامه نویسانی را هدف گرفته است که دانش چندانی از طراحی وب ندارند و ترجیح میدهند همان برنامه نویس تحت ویندوز باقی بمانند ، اما با استفاده از محیط مورفیک میتوانند در عین حال که برنامه هایشان مانند برنامه های تحت ویندوز develop میشود، آنرا وارد محیط وب کنند و از قابلیت های آجاکس نیز در آن بهره گیرند.
یکی دیگر از انتقاداتی که بر مورفیک وارد است این است که اگر از این برنامه خروجی ویندوز-سرور بخواهید، خروجی فایل سروری شما یک فایل EXE است و اختصاص هاست جداگانه به  این فایل برای بسیاری از شرکت ها خوشایند نخواهد بود.

نکته:

  • -این برنامه ورژن 1.4 می باشد و با کرک کامل،متاسفانه برای ورژن بالاتر کرکی ساخته نشده است.درصورت قرار دادن کرک برای نسخه 2 یا 3 حتما در سایت قرار می گیرد.
  • -این برنامه به درخواست کاربران در سایت قرار گرفته است.
  • برای مشاهده و دانلود این برنامه به سایت www.morfik.com مراجعه کنید. همچنین از بخش ویدئوهای آموزشی مورفیک میتوانید به رایگان استفاده کنید

 

به این مطلب امتیاز دهید post

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

بزرگترین پک آموزشی طراحی وب و تمام زبان های برنامه نویسی
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.