آموزش برنامه نویسی جاوا

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی کاربران عزیز وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در این مطلب قصد داریم آموزش ساخت نخستین برنامه در جاوا (Java) در قالب فایل PDF را جهت دانلود قرار دهیم. در این دوره آموزشی شما کاربران گرامی با برنامه نویسی جاوا در سطح مقدماتی تا متوسطه و در قالب 60 فایل PDF آشنا خواهید شد. همانطور که مشاهده می کنید در این پست 3 فایل را جهت دانلود قرار داده ایم. که عبارتند از پیش نیاز های مهم : در این قسمت خواهیم دید که برای تسریع کردن فرآیند یادگیری برنامه نویسی چه پیش نیازهایی می بایست داشته باشیم. مقدمه : در این بخش به توضیحات مقدماتی در مورد زبان برنامه نویسی جاوا خواهیم پرداخت. ساخت نخستین برنامه خود در جاوا : در این آموزش با استفاده از محیط یکپارچه برنامه نویسی اکلیپس خواهید توانست اولین برنامه جاوا خود را طراحی کنید.

جهت مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود جلسه اول آموزش مقدماتی برنامه نویسی جاوا (Java) به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

پیش نیازهای برنامه نویسی جاوا
حال که ما تصمیم گرفته ایم به دنیای بی انتها و لذت بخش برنامه نویسی قدم بگذاریم، لاجرم نیاز داریم تا در کنار اصول و مفاهیم برنامه نویسی به علوم و مهارتهای جانبی که به حرفه ما کمک می کنند نیز نیم نگاهی داشته باشیم. در حقیقت در کنار فراگیری زبان برنامه نویسی جاوا، ما می بایست تفکری انتقادی یا اصطلاحاً Critical Thinking و تفکر منطقی یا Logical Thinking داشته باشیم، با اصول و قواعد ریاضیات مثل الگوریتم آشنایی داشته باشیم، معانی رنگ ها و نحوه به کار گیری رنگ در اپلیکیشن را بدانیم و غیره. شاید بیان چنین مسئله ای تا حدودی نا امید کننده باشد که چه طور ممکن است فردی کلیه موارد فوق را به علاوه بسیاری موارد دیگر به طور هم زمان فرا گیرد. در این آموزش بنده قصد ندارم تا پیرامون مطالب فوق الذکر صحبت کنم بلکه قصد دارم به دو مهارتی اشاره کنم که شاید برای خیلی از دوستان مهم به نظر نرسد اما در دراز مدت می تواند حرفه شما را به عنوان یک برنامه نویس تحت الشعاع قرار دهد و آن دو مهارت عبارتند از فراگیری تایپ اصولی و زبان انگلیسی. در واقع همانطور که یک IDE به منزله یک ابزار برنامه نویسی است، نحوه صحیح تایپ نیز می تواند کمک شایانی در حرفه ای شدن ما به عنوان یک برنامه نویس کند. از دید بنده کسب مهارت تایپ صحیح ده انگشتی برای حرفه برنامه نویسی لازم و ضروری است. به عبارت دیگر برنامه نویسی صرفاً در نوشتن کد خلاصه نمی شود بلکه ما به عنوان یک برنامه نویس گاهی نیاز داریم تا پیرامون اپلیکیشن خود توضیحاتی بنویسیم و یا چنانچه عضو یک تیم برنامه نویسی باشیم نیاز داریم تا با مابقی برنامه نویسان در تعامل بوده و مکاتبه نماییم و یا از طریق Comment توضیحاتی را درون کد خود بنویسیم. “”ادامه متن در فایل دانلود””

مقدمه برنامه نویسی با جاوا :

شاید اگر سال 2013 را سال برنامه نویسان بنامیم خیلی اغراق نکرده باشیم چرا که در این سال برنامه نویسی در رأس هرم برترین مشاغل سال و فرصت های شغلی قرار گرفته است. در حقیقت این مهم نیست که ما چه زبانی را برای برنامه نویسی انتخاب می کنیم بلکه نکته ای که می بایست مد نظر قرار داده شود این است که در این مسیر لذت بخش و درآمد زاد گام نهاده و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم را از یک سو و زندگی شخصی خود را از سوی دیگر متحول سازیم. اینکه چرا زبان برنامه نویسی جاوا را مد نظر قرار داده ایم سوالی است که با این پاسخ روشن خواهد شد: بدون اغراق زبان برنامه نویسی جاوا به منزله یکی از معروف ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است چرا که از این زبان برنامه نویسی علاوه بر ساخت برنامه های کامپیوتری، در ساخت اپلیکیشن ها و بازی های اندروید نصب شده روی تلفن های همراه و تبلت ها و همچنین برنامه نویسی برای وب سایت های تعاملی مثل وب سایت بانک ها و موسسات بزرگ نیز استفاده می شود. در حقیقیت یکی از علل میزان محبوبیت این زبان برنامه نویسی در میان میلیون ها برنامه نویس حرفه ای در سرتاسر جهان این است که این زبان برنامه نویسی غیرممکن ها را ممکن ساخته است. هیچ جای شگفتی نیست که آشنایی با زبان برنامه نویسی پلتفورم محبوبی همچون اندروید که بیش از 07 درصد سهم بازار جهانی را در میان تلفن های همراه به خود اختصاص داده است می تواند امید بخش آینده مالی خوبی نیز برای برنامه نویسان این حوزه باشد. زبان برنامه نویسی جاوا زبان ساده ای است مخصوصاً برای کسانیکه از پیشینه برنامه برخوردار باشند. در زبان جاوا شیئ گرایی مورد استفاده C++ و C نویسی با قرار می گیرد به این شکل که هر چیزی در زبان جاوا یک شئی است و همین مسئله برنامه نویسی در محیط جاوا را بسیار ساده می سازد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جاوا مدیریت حافظه است که حافظه تخصیص داده شده را مدیریت کرده و به موقع آزاد می کند. جاوا این امکان را به ما می دهد تا در آن واحد چندین برنامه را به طور هم زمان اجرا کنیم. از دیگر مزایای این زبان برنامه نویسی می توان امنیت بالای برنامه هایی Firewall اشاره کرد که با جاوا نوشته می شوند چرا که جاوا با ایجاد یک مابین کامپیوتر شما و شبکه، از حمله ویروس ها به اطلاعات شخصی شما جلوگیری به عمل خواهد آمد. برنامه های نوشته شده توسط جاوا قابلیت حمل دارند و روی هر سیستمی که جاوا روی آن نصب باشد قابل اجرا است.“”ادامه متن در فایل دانلود””

ساخت نخستین برنامه خود در جاوا :

حال نوبت به ساخت اولین پروژه خود در جاوا می رسد که امید داریم با طی کردن گام ها یکی پس از دیگر همانطور که توضیح داده می شود مشکلی در اجرای اولین برنامه جاوا خود نداشته باشید. پیش از آغاز آموزش نیاز است با مفهوم واژه Compile در محیط برنامه نویسی آشنا شویم چرا که در طول آموزش ها از این واژه به کرات استفاده خواهد شد. معنوی لغوی واژه فوق الذکر در زبان فارسی جمع آوری کردن می باشد. به طور مثال کسی که برای تالیف یک کتاب از منابع مختلف استفاده می کند و از جاهای گوناگون مطالب کتابش را تهیه می کند در واقع Compile می کند. در محیط برنامه نویسی این واژه به زمانی اطلاق می شود که ما به عنوان برنامه نویس تعدادی Statement یا دستور نوشته ایم و می خواهیم آن ها را در کنار یکدیگر جمع نماییم. به عبارت دیگر در حین Compile شدن، دستوراتی که ما به عنوان برنامه نویس نوشته ایم به دستورات قابل فهم برای کامپیوترکه همان صفر و یک می باشند تبدیل خواهند شد و در نهایت برنامه شما اجرا می گردد. حال از این پس زمانیکه در طول آموزش به واژه Compile برخورد کردیم منظور همان مراحلی است که پیش از اجرای برنامه نوشته شده توسط اکلیپس صورت می گیرند تا کلیه عناصر برنامه ما آماده اجرا شوند.“”ادامه متن در فایل دانلود””

دوره آموزش جاوا
مدرس: بهزاد مرادی

به این مطلب امتیاز دهید post

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

پکیج حرفه ای فیلم های آموزشی برنامه نویسی به زبان فارسی
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

  1. افرادی مثل من که اطلاعاتی درمورد برنامه نویسی ندارند (در حد صفر)میتوانند با این این دوره برنامه نویسی رو یا بگیرند؟ چون من هر آموزشی که دیدم داخلش کلماتی استفاده شده بود که آموزش داده نشده بود و باعث گنگ شدن آموزش برای من شده بود

  2. واقعا عالیه همه مطالب سایتتون ممنون میشم پارت های بعدی برنامه نویسی اندورید رو بزارید ممنون

  3. بسیار عالی
    لطفا مباحث تخصصی بیشتر بذارید
    خصوص شبکه و دیتابیس
    سربلند و پیروز باشی

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.