مسیریابی Cisco EIGRP

با سلام. در این مطلب از سایت آموزشی سورس باران قصد داریم فیلم آموزشی پیکربندی پروتکل مسیریابی Cisco EIGRP را حهت دانلود قرار دهیم. EIGRP مخفف Enhanced Interior Gateway Routing Protocol است. پروتکل EIGRP پروتکل اختصاصی کمپانی CISCO است شرکت سیسکو همه توانمندی های محبوب پروتکل های LINKSTATE و DISTANCE را در این پروتکل قرار داده است و آن را به عنوان یکی از بهترین پروتکل های مسیریابی با جدول روت اتوماتیک قرار داده است. EIGRP یک پروتکل CLASSLESS است و قادر به پشتیبانی از توانمندی VLSM است که از پیام های مالتی کست برای UPDATE جدول مسیریابی استفاده می کند. همچنین توضیحات کاملتر در ادامه مطلب موجود می باشد.

جهت دانلود فیلم آموزشی پیکربندی پروتکل مسیریابی Cisco EIGRP به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

EIGRP برای محاسبه METRIC و انتخاب بهترین مسیر از پارامترهای DELAY و BANDWIDTH استفاده می کند در پیکربندی این پروتکل نیاز به تعریف یک شماره به نام Autonomous System به عنوان شماره مشترک بین تمام روترهایی که از EIGRP پشتیبانی می کنند هستیم این شماره که به صورت اختیاری تعیین می شود عددی بین 1 تا 65535 می باشد.

نحوه کار EIGRP به صورت عملی : بعد از اینکه کانفیگ اولیه روتر همچون ای پی دادن به اینترفیس ها انجام شد و دستورات CLOACK RATE بر روی پورت ها اجرا شد وارد قسمت پیکربندی EIGRP می شویم. برای EIGRP شما وارد محیط کانفیگ می شوید و دستور ROUTER EIGRP NUMBER را برای پیکربندی EIGRP وارد می کنیم البته در قسمت NUMBER عددی بین 1 تا 65535 را وارد می کنیم به عنوان مثال :

Router(config)#router eigrp 100

پس از آن باید تمامی رنج های شبکه ایی که به روتر متصل است را با دستوری به روتر معرفی کنیم به عنوان مثال اگر بخواهیم برای روتر 1 که در شکل زیر وجود دارد eigrp را فعال کنیم باید دستورات زیر را وارد کنیم

Router(config-router)#network 192.168.2.0
Router(config-router)#network 192.168.3.0
Router(config-router)#network 192.168.4.0
Router(config-router)#exit

به این مطلب امتیاز دهید post

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

پکیج آموزش صفر تا صد فتوشاپ به زبان فارسی – حرفه ای شوید
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

  1. فرهاد قنبرزاده
    14 آبان 1393

    سلام آقا صابر سایت فوق ال عاده ای دارین کارمنو واسه uml , آز شبکه واقعا راه انداخت ایشالله خدا خیرتون بده

    • صابر بوستانی
      14 آبان 1393

      سلام. سلامت باشید فرهاد جان

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.