کتاب آموزش برنامه نویسی سی شارپ به زبان ساده

کتاب آموزش برنامه نویسی سی شارپ به زبان ساده

در خدمت کاربران عزیز سورس باران هستیم با کتاب آموزش برنامه نویسی سی شارپ به زبان ساده از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در این کتاب 148 صفحه ای که مولف آن نیز جناب آقای یونس ابراهیمی می باشد به شما نحوه برنامه نویسی به زبان C# را به صورت تصویری آموزش می دهیم. سرفصل ها و توضیحات بیشتر در ادامه مطلب، لطفا با ما همراه باشید…

کتاب آموزش برنامه نویسی سی شارپ به زبان ساده

دنیای برنامه نویسی دنیای عجیبی است. برنامه نویسی به شما اجازه می دهد که با کامپیوترتان مانند یک رئیس رفتار کنید. برنامه نویسی می تواند شغل یا تفریح شما باشد. اما هدف اصلی از برنامه نویسی ارائه راه حلی برای برطرف کردن مشکلات مختلف است. برنامه نویسی هنر برطرف کردن مشکلات با استفاده از کد است. ما می توانیم با استفاده از زبان های برنامه نویسی برنامه بنویسیم. زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که از بین چندین زبان از همه مشهورتر می باشند.

شاید یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برنامه سی شارپ باشد. در این کتاب ما به شما نحوه برنامه نویسی به زبان سی شارپ را به صورت تصویری آموزش می دهیم. سعی کنید حتما بعد از خواندن کتاب کدهای آن را به صورت عملی تمرین کنید و اینکه قابلیت و مفهوم کدها را بفهمید. نه آن ها را حفظ کنید…

  • سی‌شارپ چیست؟
  • دات نت فریم ورک (.NET Framework) چیست؟
  • ویژوال استودیو
  • دانلود و نصب ویژوال استودیو
  • قانونی کردن ویژوال استودیو
  • به ویژوال استودیو خوش آمدید
  • گردشی در ویژوال استودیو
  • تغییر ظاهر ویژوال استودیو
  • ساخت یک برنامه ساده
  • استفاده از IntelliSense
  • رفع خطاها
  • توضیحات
  • کاراکترهای کنترلی
  • علامت @
  • متغیرها
  • انواع ساده
  • استفاده از متغیرها
  • ثابت‌ها
  • تبدیل ضمنی
  • تبدیل صریح
  • تبدیل با استفاده از کلاس Convert
  • عبارات و عملگرها
  • عملگرهای ریاضی
  • عملگرهای تخصیصی (جایگزینی)
  • عملگرهای مقایسه ای
  • عملگرهای منطقی
  • عملگرهای بیتی
  • تقدم عملگرها
  • گرفتن ورودی از کاربر
  • ساختارهای تصمیم
  • دستور if
  • دستور if…else
  • عملگر شرطی
  • دستور if  چندگانه
  • دستور if تو در تو
  • استفاده از عملگرهای منطقی
  • دستور Switch
  • تکرار
  • حلقه While
  • حلقه do while
  • حلقه for
  • حلقه‌های تو در تو (Nested Loops)
  • خارج شدن از حلقه با استفاده از break و continue
  • آرایه‌ها
  • حلقه foreach
  • آرایه‌های چند بعدی
  • آرایه‌های دندانه دار
  • متدها
  • مقدار برگشتی از یک متد
  • پارامترها و آرگومانها
  • نامیدن آرگومانها
  • ارسال آرگومانها به روش ارجاع
  • پارامترهای out
  • ارسال آرایه به عنوان آرگومان
  • کلمه کلیدی params
  • محدوده متغیر
  • پارامترهای اختیاری
  • سربارگذاری متدها
  • بازگشت
  • نماینده‌ها (Delegates)
  • آرگومانهای خط فرمان (Command Line Arguments)
  • شمارش (Enumeration)
  • تبدیل انواع شمارشی
  • ساختارها
  • برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented Programming)
  • کلاس
  • سازنده (Constructor)
  • مخرب (Destructor)
  • فیلدهای فقط – خواندنی
  • سطح دسترسی (Scope)
  • کپسوله سازی
  • خواص
  • فضای نام
  • ساختارها در برابر کلاس‌ها
  • کتابخانه کلاس
  • وراثت
  • سطح دسترسی Protect
  • اعضای Static
  • متدهای مجازی
  • کلاس آبجکت (System.Object Class)
  • Boxing
  • و Unboxing
  • ترکیب (Containment)
  • سربارگذاری عملگرها
  • عملگر is
  • رابط‌ها (Interfaces)
  • کلاس‌های انتزاعی (Abstract Class)
  • کلاس‌های مهر و موم شده (Sealed Class)
  • کلاس‌های تکه تکه (partial-classes)
  • چند ریختی
  • عملگر as
  • سربارگذاری تبدیل‌ها
  • ایجاد آرایه ای از کلاس‌ها
  • ایندکسرها
  • String Interpolation
  • مدیریت استثناءها و خطایابی
  • استثناءهای اداره نشده
  • دستورات try و catch
  • استفاده از بلوک finally
  • ایجاد استثناء
  • تعریف یک استثناء توسط کاربر
  • اشکال زدایی توسط ویژوال استودیو
  • نقطه انفصال (Breakpoints)
  • قدم زدن در میان کدها
  • به دست آوردن مقادیر متغیرها
  • مجموعه‌ها (Collections)
  • کلاس ArrayList
  • ایجاد یک کلکسیون
  • ساخت دیکشنری
  • Hashtable در سی‌شارپ
  • انواع Enumerator و Enumerable
  • رابط‌های IEnumerator و IEnumerable
  • پیمایشگر (Iterator)
  • کلکسیون‌های عمومی (Generic Collections)
  • جنریک‌ها (Generics)
  • متدهای جنریک
  • کلاس‌های جنریک
  • محدودیت نوع
  • انواع تهی
  • عملگر (??) Null Coalescing
  • رویدادها (Events)
  • متدهای بی نام (Anonymous Methods)
  • مقدار دهنده‌ها (Initializers)
  • نوع استنباطی (Type Inference)
  • انواع بی نام (Anonymous Types)
  • متدهای توسعه یافته
  • عبارات لامبدا (Lambda expressions)
  • Expression-Bodied Members
  • استفاده از کلاس های استاتیک در فضای نام
  • مقدار دهی اولیه به خصوصیات خودکار
  • فیلتر استثنائات
  • دستور using
  • مخفی کردن متد (Method Hiding)
  • Tuple چیست
  • توابع محلی (Local Functions)
  • اشیاء تغییر ناپذیر (Immutable Object)
  • ویندوز فرم
  • برنامه نویسی ویژوال
  • ایجاد یک برنامه ویندوزی ساده
  • کنترل کننده رویداد (Event Handler)
  • جدا کردن محیط طراحی از محیط کدنویسی
  • کلاس MessageBox
  • کنترل‌ها
  • نامگذاری کنترل‌ها
  • ویندوز فرم
  • کنترل Button
  • کنترل ErrorProvider
  • کنترل HelpProvider
  • کنترل Label
  • کنترل TextBox
  • کنترل RichTextBox
  • کنترل RadioButton
  • کنترل CheckBox
  • کنترل ListBox
  • کنترل‌های Panel و GroupBox
  • کنترل ComboBox
  • کنترل CheckedListBox
  • کنترل NumericUpDown
  • کنترل PictureBox
  • کنترل LinkLable
  • کنترل MonthCalendar
  • کنترل Notify Icon
  • کنترل DateTimePicker
  • کنترل DataGridView
  • کنترل TabControl
  • کنترل TreeView
  • کنترل ToolTip
  • کنترل TrackBar
  • کنترل Timer
  • کنترل FileSystemWatcher
  • کنترل WebBrowser
  • کنترل ContextMenuStrip
  • طراحی فرم‌های ویندوزی
  • خاصیت Anchor
  • خاصیت Dock
  • خاصیت TabIndex
  • اضافه کردن منو به فرم
  • ساخت نوار ابزار
  • کنترل ToolStripContainer
  • کادرهای محاوره‌ای
  • کنترل ColorDialog
  • کنترل FontDialog
  • کنترل FolderBrowserDialog
  • کنترل OpenFileDialog
  • کنترل SaveFileDialog
  • رویدادهای ماوس
  • رویدادهای کیبورد
  • UserControl
  • فرم شرطی (Modal Form) در سی‌شارپ
  • کار با فرم‌های MDI
  • دات نت فریم ورک
  • کلاس System.DateTime
  • محاسبه اختلاف دو تاریخ
  • کلاس System.Math
  • ایجاد عدد تصادفی
  • رشته‌ها و عبارات با قاعده (منظم)
  • کلاس System.String
  • مقایسه رشته‌ها
  • الحاق رشته‌ها
  • جا دادن یک رشته در داخل رشته دیگر
  • حذف زائده‌ها از رشته‌ها
  • جداکردن رشته‌ها
  • جستجو کردن در رشته‌ها
  • استخراج، حذف و جایگزین کردن رشته‌ها
  • جایگزین کردن رشته‌ها
  • تغییر بزرگی و کوچکی حروف یک رشته
  • قالب بندی رشته‌ها
  • کلاس StringBuilder
  • اعتبار سنجی با استفاده از عبارات باقاعده
  • File System
  • آدرس‌های مطلق و نسبی
  • فضای نام System.IO
  • کلاس System.IO.File
  • کلاس System.IO.FileInfo
  • کلاس System.IO.Directory
  • کلاس System.IO.DirectoryInfo
  • کلاس System.IO.Path
  • کلاس FileStream
  • نوشتن در یک فایل متنی
  • خواندن از یک فایل متنی
  • فشرده کردن و از حالت فشرده در آوردن یک فایل متنی
  • زبان نشانه گذاری توسعه پذیر (XML)
  • XML Document Object Model
  • نوشتن در یک فایل XML
  • خواندن از فایل XML
  • استفاده از XPath برای انتخاب گره‌ها
  • استفاده از فونت در سی‌شارپ
  • ویرایش فونت‌ها (مثال)
  • مقایسه اشیاء با استفاده از رابط‌های IComparable و IComparer
  • Object Browser
  • LINQ
  • LINQ چیست؟
  • عبارات پرس و جو
  • استفاده از روش متدی
  • اجرای با تأخیر (deferred execution)
  • عبارت from
  • عبارت Select
  • متد Select()
  • عبارت where
  • عبارت orderby
  • عبارت let
  • عبارت group-by
  • اتصال منابع داده ای
  • عبارت join – انجام عمل inner join
  • عبارت Join – انجام یک عمل Group Join
  • عبارت Join – انجام یک عمل Left Outer Join
  • LINQ to XML
  • ایجاد یک سند XML با استفاده از LINQ to XML
  • LINQ To SQL چیست؟
  • پرس و جو در دیتابیس با استفاده از LINQ to SQL
  • ویرایش بانک اطلاعاتی با استفاده از LINQ to SQL
  • متدهای بهم پیوسته (Aggregate Methods) در LINQ
  • ADO.NET
  • ADO.NET و دیتابیس‌ها
  • مبانی SQL
  • ایجاد جدول و دیتابیس با استفاده از ویژوال استودیو
  • اتصال به دیتابیس با استفاده از ابزارهای ویژوال استودیو
  • رشته اتصال (Connection Strings)
  • Data Provider
  • کلاس Connection
  • کلاس command
  • کلاس Parameter
  • کلاس DataReader
  • کلاس DataAdapter
  • کلاس DataSet
  • اتصال به دیتابیس با کد
  • پرس و جو در دیتابیس: روش متصل (Connected)
  • پرس و جو در دیتابیس: روش غیر متصل (Disconnected)
  • اضافه کردن رکورد: روش متصل
  • اضافه کردن رکورد: روش غیر متصل
  • پاک کردن یک رکورد: روش متصل
  • پاک کردن یک رکورد – روش غیر متصل
  • بروزرسانی رکوردها: روش متصل
  • بروزرسانی رکوردها: روش غیر متصل
  • اتصال به دیتابیس Access
  • پرس و جو در دیتابیس Access
  • معماری سه لایه
  • معماری سه لایه چیست؟
  • تشریح لایه‌ها در معماری سه لایه
  • سیستم ثبت مشخصات فردی – با استفاده از معماری سه لایه
  • برقراری ارتباط بین لایه‌ها
  • عملیات انتخاب، درج، حذف و ویرایش
5/5 - (1 امتیاز)

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

پکیج آموزش طراحی وب سایت مدرسه با PHP و MySql
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.