آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه

3 سال پیش
آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه

آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه خواهیم پرداخت.

متد ()arc قوس ساده خطی را بر اساس مختصات x و y ، زاویه و شعاع شروع و پایان ترسیم می کند. زاویه ها در رادیان داده می شوند در حالی که شعاع ممکن است در واحد صفحه یا واحد داده باشد. گوه یک قوس پر است.

پیشنهاد ویژه : آموزش طراحی وب سایت با پایتون

متد ()wedge  همان خصوصیات متد ()arc  را دارد. هر دو روش دارای ویژگی جهت اختیاری هستند که ممکن است ساعت یا پاد ساعت باشد که جهت رندر قوس / گوه را تعیین می کند. تابع ()annular_wedge  یک منطقه پر شده را از بین قوس های شعاع داخلی و خارجی ارائه می دهد.

مثال

در اینجا مثالی از حروف قوسی و گوه ای اضافه شده به شکل بوکه وجود دارد –

from bokeh.plotting import figure, output_file, show
import math
fig = figure(plot_width = 300, plot_height = 300)
fig.arc(x = 3, y = 3, radius = 50, radius_units = 'screen', start_angle = 0.0, end_angle = math.pi/2)
fig.wedge(x = 3, y = 3, radius = 30, radius_units = 'screen',
start_angle = 0, end_angle = math.pi, direction = 'clock')
fig.annular_wedge(x = 3,y = 3, inner_radius = 100, outer_radius = 75,outer_radius_units = 'screen',
inner_radius_units = 'screen',start_angle = 0.4, end_angle = 4.5,color = "green", alpha = 0.6)
show(fig)

 

خروجی

wedge glyphs

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی بوکه 

  1. آموزش برنامه نویسی بوکه – مقدمه
  2. آموزش تنظیمات محیط برنامه نویسی بوکه
  3. آموزش برنامه نویسی بوکه و شروع کار
  4. آموزش ژوپیتر نوت بوک در برنامه نویسی بوکه 
  5. آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
  6. آموزش طرح ها و گلیف در برنامه نویسی بوکه
  7. آموزش نمودار مساحت در برنامه نویسی بوکه
  8. آموزش گلیف دایره در برنامه نویسی بوکه
  9.  آموزش مستطیل، بیضی و چند ضلعی در برنامه نویسی بوکه
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه