آموزش PHP برای توسعه دهندگان PERL

3 سال پیش
آموزش PHP برای توسعه دهندگان PERL

آموزش PHP برای توسعه دهندگان PERL

 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش PHP برای توسعه دهندگان PERL خواهیم پرداخت.

در این درس شباهت ها و تفاوت های عمده بین PHP و PERL ذکر شده است. این به توسعه دهندگان PERL کمک می کند تا PHP را خیلی سریع درک کنند و از اشتباهات رایج جلوگیری کنند.

شباهت ها

  • زبان های نوشتاری کامپایل شده – هر دو Perl و PHP زبان های اسکریپت نویسی هستند. این بدان معنی است که آنها برای تولید اجرایی مستقل بومی قبل از اجرا استفاده نمی شوند
  • نحو – نحو اساسی PHP بسیار نزدیک به دستور Perl است ، و هر دو دارای ویژگیهای نحوی زیادی با C. هستند. کد نسبت به فضای خالی حساس نیست ، عبارات توسط نقطه ویرگول خاتمه می یابند ، و پرانتزهای پیچیده چندین جمله را در یک بلوک واحد سازماندهی می کنند. تماس های تابع با نام تابع شروع می شوند و به دنبال آن آرگومان های واقعی محصور در پرانتز و با کاما از هم جدا می شوند.
  • متغیرهای علامت دلار – همه متغیرها در PHP مانند Perl متغیرهای Scalar به نظر می رسند: نامی با علامت دلار ($) در مقابل آن.
  • عدم اعلام متغیرها – همانند Perl، نیازی نیست نوع متغیر PHP را قبل از استفاده اعلام کنید.
  • تایپ آزاد متغیرها – مانند Perl ، متغیرها در PHP هیچ نوع ذاتی دیگری غیر از مقداری که در حال حاضر دارند ندارند. می توانید شماره یا رشته را در همان نوع متغیر ذخیره کنید.
  • رشته ها و درون یابی متغیر – هر دو PHP و Perl تفسیر بیشتری از رشته های دو نقل قول (“رشته”) نسبت به رشته های تک نقل شده (“رشته”) انجام می دهند.

تفاوت ها

PHP is HTML-embedded – اگرچه با اجرای PHP از خط فرمان می توان برای کارهای دلخواه از آن استفاده کرد ، اما به طور معمول به وب سرور متصل می شود و برای تولید صفحات وب استفاده می شود. اگر عادت به نوشتن اسکریپت های CGI در Perl دارید ، تفاوت اصلی در PHP این است که دیگر نیازی به چاپ صریح بلوک های بزرگ HTML ثابت با استفاده از دستورات چاپی یا heredoc ندارید و در عوض می توانید HTML را خارج از بلوک کد PHP بنویسید.

متغیرهای @ یا٪ No –  تنها یک نوع متغیر دارد که با علامت دلار ($) شروع می شود. هر یک از انواع داده های موجود در زبان را می توان در چنین متغیرهایی ذخیره کرد ، اعم از مقیاسی یا ترکیبی.

آرایه ها در برابر هش ها – PHP یک نوع داده واحد به نام آرایه دارد که نقش هش ها و آرایه ها / لیست ها را در پرل بازی می کند.

مشخص کردن آرگومان ها به توابع – تماس های عملکردی در PHP تقریباً شبیه تماس های زیرروال در Perl هستند. از طرف دیگر ، تعاریف عملکرد در PHP معمولاً به نوعی از لیست آرگومان های رسمی مانند C یا Java نیاز دارد که csse در PERL نیست.

محدوده سنجی متغیر در توابع – در Perl ، دامنه پیش فرض متغیرها جهانی است. این بدان معنی است که متغیرهای سطح بالا در زیرروالها قابل مشاهده هستند. غالباً ، این منجر به استفاده بی رویه از جهانی در سراسر توابع می شود. در PHP ، دامنه متغیرها در تعاریف عملکرد به طور پیش فرض محلی است.

به هیچ وجه سیستم ماژولی وجود ندارد – در PHP هیچ تمایزی بین پرونده های کد معمولی و پرونده های کدی که به عنوان کتابخانه وارد شده استفاده می شود وجود ندارد.

شکستن و ادامه دادن به جای بعدی و آخر – PHP بیشتر شبیه C langauge است و به جای جمله های بعدی و آخرین از break و ادامه استفاده می کند.

No elsif – تفاوت املایی جزئی: Pers’s elsif دیگری PHP است.

انواع مختلف نظرات – علاوه بر نظرات تک خطی به سبک Perl ، PHP نظرات چند خطی به سبک C (/ * نظر * /) و نظرات یک خطی به سبک جاوا را ارائه می دهد (// نظر).

عبارات منظم – PHP نحوی داخلی مخصوص عبارات منظم ندارد ، اما در عملکردهای بیان منظم “سازگار با پرل” بیشترین عملکرد یکسان را دارد.

 

منبع.

 

 

لیست جلسات قبل آموزش PHP

  1. آموزش PHP
  2. معرفی PHP
  3. آموزش تنظیمات محیط PHP
  4. آموزش نحو PHP
  5. آموزش انواع متغیر در PHP
  6. آموزش انواع ثابت ها در PHP
  7. آموزش انواع عملگرها در PHP
  8. آموزش تصمیم گیری در PHP
  9. آموزش انواع حلقه در PHP
  10. آموزش آرایه ها در PHP
  11. آموزش رشته ها در PHP
  12. آموزش مفاهیم وب در PHP
  13. آموزش روش های  GET & POST در PHP
  14. آموزش Inclusion فایل در PHP
  15. آموزش پرونده ها و I / O در PHP
  16. آموزش توابع در PHP
  17. آموزش کوکی ها در PHP
  18. آموزش جلسات در PHP
  19. آموزش ارسال ایمیل با استفاده از PHP
  20. آموزش بارگذاری پرونده در PHP
  21. آموزش استاندارد کدگذاری در PHP
  22. آموزش متغیرهای از پیش تعریف شده در PHP
  23. آموزش عبارات منظم در PHP
  24. آموزش مدیریت خطا و استثنا در PHP
  25. آموزش اشکال زدایی در PHP
  26. آموزش تاریخ و زمان در PHP
  27. آموزش MySQL در PHP
  28. آموزش AJAX در PHP
  29. آموزش XML در PHP
  30. آموزش برنامه نویسی شی گرا در PHP
  31. آموزش PHP برای توسعه دهندگان C
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه