فیلم آموزش اصول و مبانی ASP.NET Core 2017

فیلم آموزش اصول و مبانی ASP.NET Core 2017

باسلام و عرض ادب. در خدمت دوستان عزیز هستیم با فیلم آموزش اصول و مبانی ASP.NET Core 2017 یا Pluralsight ASP.NET Core Fundamentals 2017 از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. سرفصل و توضیحات بیشتر در ادامه مطلب، لطفا با ما همراه باشید….

فیلم آموزش اصول و مبانی ASP.NET Core

  • بازبینی درس
  • ساخت اولین برنامه کاربردی هسته ASP.NET
  • راه اندازی و Middleware
  • کنترل در چارچوب MVC
  • مدل های چارچوب MVC
  • استفاده از چارچوب Entity
  • نمایش های Razor
  • تایید هویت و مجوز هسته ASP.NET
  • چارچوبها و ابزارهای جلو

 

ASP.NET Core چیست؟

بعد از asp.net 4 خوب بود که ASP.net 5 معرفی شود. ولی asp.net 5 معرفی نشد و با تغییرات داخلی و تکمیل آن با نام  ASP.net Core1.0 شناخته شد. و به همین ترتیب نسخه های جدیدتر  .NET Core 5.0 و  Entity Framework 7 در نسخه های نهایی با نام  .NET Core 1.0 و  Entity Framework Core 1.0 شناخته شدند.

افرادی که تکنولوژی های مایکروسافت به ویژه asp.net را پی گیری می کنند یکی دو سال می شود که با شنیدن خبرهایی مانند “open source شدن دات نت”، “قابلیت اجرا بر روی غیر ویندوز مثل لینوکس و os x با سوالهایی مواجه می شوند.  این تغییرات موجب چه بهبودهایی در توسعه نرم افزار های تحت .net می شود؟ آیا مایکروسافت از تکنولوژی های قبلی پشتیبانی می کند یا باید سراغ تکنولوژی جدید بروم؟ برای پاسخ به سوالهایی از این دست شاید بهترین راه پس از آشنایی اولیه، انجام یک پروژه کوچک باشد. قصد داریم در این مقاله به معرفی  asp.net core  بپردازیم.

برای کسانی که برای توسعه وب سایت از تکنولوژی وب فورم استفاده می کنند تغییرات چشم گیر خواهد بود. بنابراین توصیه می شود ابتدا asp mvc نسخه های قبلی یعنی تا نسخه ۶ را اندکی تجربه کنند. اما برای کسانی که تجربه کدنویسی در چارچوب الگوی mvc را دارند  تغییرات بسیار کم است. تیم asp.net سعی کرده است در نسخه جدید که تنها بر بستر mvc است از لحاظ مفهومی سازگاری را حفظ کند با اینکه تمام کتابخانه ها و توابع از نو نوشته شده اند. بنابراین اگر شما در asp.net mvc6 کلاسی دارید در  asp.net core هم همین کلاس را دارید با این تفاوت که این کلاس در namespace  دیگری قرار دارد.  به این رویکرد سازگاری مفهومی یا concept compatibility گفته می شود.

 

دمو دوره
5/5 - (1 امتیاز)

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.

پکیج صفر تا صد آموزش بین المللی لینوکس
دانلود با لینک مستقیم

دسته بندی موضوعات

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه

نظرات

بازخوردهای خود را برای ما ارسال کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.