در خدمت دوستان عزیز هستیم با کتاب آموزش برنامه نویسی بازی با استفاده از SFML به زبان فارسی از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. کتاب آموزش مقدماتی برنامه نویسی بازی با استفاده از SFML اثر میلکو جی. میلچیو برای افرادی است که علاقهمند به ساختن بازی هستند. در این کتاب آموزش برنامه نویسی بازی همه چیز بصورت تصویری و همراه با عکس توضیح داده شده که در 101 صفحه ارائه و لیست سرفصل ها نیز در ادامه مطلب ذکر شده است. لطفا با ما همراه باشید…
کتاب آموزش برنامه نویسی بازی با استفاده از SFML
کتاب آموزش مقدماتی برنامه نویسی بازی با استفاده از SFML اثر میلکو جی. میلچیو برای افرادی است که علاقهمند به ساختن بازی هستند. SFML یک واسط برنامه نویسی چندرسانه ای، شئ گرا و مستقل از پلاتفرم است که در ++C نوشته شده است. این کتابخانه، واسطی ساده برای آسان کردن ساختن بازیها و برنامههای چند رسانهای دارد. علاقهمندان به ساختن یازی میتوانند از خصوصیات SFML استفاده کنند و با کمترین تلاش، بازیهای دوبعدی بسازید.
این کتاب شما را درباره هر چیزی که برای ساختن یک بازی دوبعدی در SFML نیاز دارید، راهنمائی میکند. مفاهیمی مثل Sprite، بافت، انیمیشن و دوربینها به صورت مفصل بررسی میشوند. همچنین یاد میگیرید چطور صدا و موسیقی را در بازیها پخش کنید. هر مرحله از این سفر پر است از مثالهائی که در ++C نوشته شدهاند تا شما را به مسیر درست راهنمائی کنند.
فصل اول : شروع کار با SFML
فصل دوم : باگذاری و استفاده از بافت ها در SFML
فصل سوم : انیمیت کردن Sprite ها
فصل چهارم : مدیریت یک دوربین دو بعدی در SFML
فصل پنجم : اکتشاف دنیای صداها و متون
فصل ششم : رندر افکت های ویژه با استفاد از شیدرها
- مقدمه
- شروع کار با SFML
- ایجاد پنجره
- غیرفعال کردن مکان نمای ماوس
- حلقه بازی
- مدیریت ورودی
- رویدادهای مربوط به پنجره
- رویدادهای مربوط به صفحه کلید
- رویدادهای مربوط به ماوس
- رویدادهای مربوط به دسته بازی
- استفاده از رویدادها
- رندرینگ و تغییر شکل اشکال هندسی
- رندر فریم
- ترسیم اشکال
- تغییر شکل اشکال هندسی
- کنترل شکل ها
- خلاصه
- باگذاری و استفاده از بافت ها
- باگذاری بافت ها
- ایجاد تصاویر
- تولید بافت ها
- رندر شکل ها با استفاده از بافت ها
- Sprite چیست؟
- شکل ها در مقابل Sprite ها
- قابلیت تغییر شکل و ترسیم پذیری
- انیمیت کردن Sprite ها
- گرفتن زمان
- Sprite ها در عمل
- ساختن یک انیمیت کننده
- استفاده از انیمیت کننده
- چندین انیمیشن
- مدیریت یک دوربین دو بعدی
- دوربین چیست
- کی باید از دوربین استفاده کنیم
- SFML چطور یک دوربین را پیاده سازی می کند؟
- مدیریت دوربین ها با استفاده از sf:View
- چرخاندن و کوچ و بزرگ کردن یک دوربین
- Viewport
- نقشه برداری مختصات
- OpenGl چیست؟
- آیا شما باید از OpenGl استفاده نمایید؟
- استفاده از OpenGl در داخل SFML
- OpenGl در چندین پنجره
- اکتشاف دنیای صداها و متون
- مقدمه ای بر مدل صوتی
- صدا در مقابل موسیقی
- صدا در عمل
- کلاس sf::Sound
- معرفی AssetManager 2.0
- sf::SoundSource و صدا در محیط سه بعدی
- خصوصیات عمومی صداها
- صدا در محیط سه بعدی
- نصب یک شنونده
- منابع صوتی
- شروع کار با sf::Text
- AssetManager 3.0
- رندر افکت های ویژه با استفاده از شیدرها
- رندرینگ مستقیم به یک بافت
- برنامه نویسی شیدر
- شیدر چیست؟
- بارگذاری شیدرها
- AssetManager 4.0
- استفاده از شیدرها
- uniform های شیدر
- نصب RenderTexture
- خلاصه
راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.
- جم فايل : 8 مگابایت
- منبع : سورس باران
- رمز فايل : www.sourcebaran.com
- انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶
دسته بندی موضوعات
- آموزش برنامه نویسی
- آموزش کریپتو کارنسی (ارز دیجیتال)
- آموزش متنی برنامه نویسی
- پروژه برنامه نویسی
- فروشگاه
- فیلم های آموزشی
- #F
- ++C
- 3ds max
- Ada
- ADO.NET
- Adobe Flash
- Agile
- Ajax
- AngularJS
- Anime Studio
- apache
- ARM
- Asp.Net
- ASP.NET MVC
- assembly
- AVR
- Azure
- Bootstrap
- Cassandra
- CCNA
- CCNP
- CCSP
- ChatGPT
- Cisco
- CMD
- COBOL
- CSS
- Cython
- Django
- Dreameaver
- Elixir
- EntityFramework
- Erlang
- Flash
- Go
- Groovy
- Haskell
- Htaccess
- HTML
- IOS
- Jade
- jquery
- Kendo UI
- Linq
- Linux
- LUA
- MariaDB
- maya
- Meteor
- MongoDB
- Mono Android
- MonoGame
- Mysql
- NoSQL
- Oracle
- Orchard
- Perl
- php
- PHPMyAdmin
- R
- Rational Rose
- Ruby
- Rust
- Scala
- Scrum Master
- SFML
- SharePoint
- SignalR
- silver light
- SQL Server
- Stimulsoft Reports
- Telerik
- UML
- VB.NET&VB6
- Vue 3
- WPF
- Xml
- آردوینو
- آموزش های پروژه محور
- آیونیک
- اتوکد
- الگوریتم تقریبی
- الگوریتم نویسی و فلوچارت
- امنیت
- اندروید
- اندروید استودیو
- انیمیشن سازی
- بازی سازی با Scratch
- بک ترک
- بیسیک فور اندروید
- پایتون
- پرولوگ
- پریمیر
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جنگو
- جوملا
- دارت
- دلفی
- دوره های رایگان پیشنهادی
- زامارین
- سئو
- ساخت CMS
- ساخت اتوران
- ساختمان داده ها
- سی شارپ
- شبکه و مجازی سازی
- طراحی الگوریتم
- طراحی بازی
- طراحی وب
- فتوشاپ
- فریم ورک codeigniter
- فلاتر
- کاتلین
- کامپایلرها
- کانستراکت
- کریستال ریپورت
- کلوژر
- گوگل آنالیتیکس
- گیت
- لاراول
- مای بی بی
- مایکروسافت پروجکت
- متریال دیزاین
- متلب
- معماری کامپیوتر
- مهندسی اینترنت
- میکروتیک
- نود جی اس
- نیوک
- هوش مصنوعی
- ویبولوتین
- ویژوال استودیو
- یونیتی
- کتاب های آموزشی
- Ada
- Ajax
- Android
- ASP.NET
- ASP.NET Core
- AVR
- clips
- CNC
- COBOL
- CQRS
- Cython
- Dreamweaver
- Elixir
- Entity Framework 4.0
- Erlang
- Go
- Groovy
- Haskell
- LINQ
- Lua
- Matlab
- MFC
- Node.js
- PERL
- php
- PLC
- Prolog
- React
- Rust
- Scala
- SFML
- SharePoint
- silver light
- VHDL
- VMware
- WinJS
- Workflow
- WPF
- XHTML
- Yii Framework
- اتوکد
- اچ تی ام ال
- اسمبلی
- اکتیو ایکس
- الگوریتم و فلوچارت
- انگولار
- اوبونتو
- اوراکل
- بازی سازی
- بانک اطلاعاتی
- برنامه نویسی سوکت
- برنامه نویسی موبایل
- بک ترک
- پاسکال
- پایان نامه
- پایتون
- پرولوگ
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جی کوئری
- حوملا
- داده کاوی
- دلفی
- رباتیک
- روبی
- زبان ماشین
- سئو
- ساختمان داده ها
- سایر کتاب ها
- سخت افزار
- سوئیفت
- سی اس اس
- سی پلاس پلاس
- سی شارپ
- سیستم عامل
- سیستم های خبره
- شبکه و مجازی سازی
- شبیه سازی کامپیوتر
- طراحی الگوریتم
- فتوشاپ
- فریم ورک گتنا
- کاتلین
- کالی لینوکس
- کریستال ریپورت
- گزارش کارآموزی
- گوگل
- لیسپ
- متلب
- مقاله
- مهندسی نرم افزار
- نیوک
- هوش مصنوعی
- وب مستر
- ویژوال بیسیک
- نرم افزار و ابزار برنامه نویسی
- وردپرس