آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه

3 سال پیش
آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه

آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه

 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش طراحی وب سایت با پایتون و جنگو

bokeh.plotting API از متد های ارائه زیر منحنی های تخصصی پشتیبانی می کند –

()beizer

این روش منحنی Bézier را به آبجکت شکل اضافه می کند. منحنی Bézier یک منحنی پارامتری است که در گرافیک رایانه استفاده می شود. از دیگر موارد استفاده می توان به طراحی فونت ها و انیمیشن های رایانه ای ، طراحی رابط کاربری و هموار کردن مسیر مکان نما اشاره کرد.

در گرافیک برداری، از منحنی های Bézier برای مدل سازی منحنی های صاف استفاده می شود که می تواند به صورت نامحدود مقیاس بندی شود. “Path”ترکیبی از منحنی های Bézier پیوند یافته است.

روش ()beizer  پارامترهای زیر را دارد که تعریف شده است –

۱ x0 مختصات x از نقاط شروع.
۲ y0 مختصات y از نقاط شروع ..
۳ x1 مختصات x از نقاط پایان.
۴ y1 مختصات y نقاط پایان.
۵ cx0 مختصات x اولین نقاط کنترل.
۶ cy0 مختصات y اولین نقاط کنترل.
۷ cx1 مختصات x از نقاط کنترل دوم.
۸ cy1 مختصات y نقاط کنترل دوم.

 

مقدار پیش فرض برای همه پارامترها None است.

مثال

کد زیر یک صفحه HTML ایجاد می کند که منحنی Bézier و سهمی را در طرح بوکه نشان می دهد –

x = 2
y = 4
xp02 = x+0.4
xp01 = x+0.1
xm01 = x-0.1
yp01 = y+0.2
ym01 = y-0.2
fig = figure(plot_width = 300, plot_height = 300)
fig.bezier(x0 = x, y0 = y, x1 = xp02, y1 = y, cx0 = xp01, cy0 = yp01,
cx1 = xm01, cy1 = ym01, line_color = "red", line_width = 2)

 

خروجی

beizer

 

()quadratic

این متد یک گلیف سهمی به شکل بوکه اضافه می کند. این تابع دارای پارامترهای مشابه ()beizer  است، به استثنای cx0 و cx1.

مثال

کد داده شده در زیر یک منحنی درجه دوم ایجاد می کند.

x = 2
y = 4
xp02 = x + 0.3
xp01 = x + 0.2
xm01 = x - 0.4
yp01 = y + 0.1
ym01 = y - 0.2
x = x,
y = y,
xp02 = x + 0.4,
xp01 = x + 0.1,
yp01 = y + 0.2,
fig.quadratic(x0 = x, y0 = y, x1 = x + 0.4, y1 = y + 0.01, cx = x + 0.1,
cy = y + 0.2, line_color = "blue", line_width = 3)

 

خروجی

quadratic

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی بوکه 

  1. آموزش برنامه نویسی بوکه – مقدمه
  2. آموزش تنظیمات محیط برنامه نویسی بوکه
  3. آموزش برنامه نویسی بوکه و شروع کار
  4. آموزش ژوپیتر نوت بوک در برنامه نویسی بوکه 
  5. آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
  6. آموزش طرح ها و گلیف در برنامه نویسی بوکه
  7. آموزش نمودار مساحت در برنامه نویسی بوکه
  8. آموزش گلیف دایره در برنامه نویسی بوکه
  9.  آموزش مستطیل، بیضی و چند ضلعی در برنامه نویسی بوکه
  10. آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه