کلیدواژه ها و شناسه های برنامه نویسی پایتون

4 سال پیش
کلیدواژه ها و شناسه های برنامه نویسی پایتون

کلیدواژه ها و شناسه های برنامه نویسی پایتون

در این درس از مجموعه درس های آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، شما در مورد کلیدواژه ها (keywords) (کلمات ذخیره شده در پایتون) و شناسه ها (identifier) (اسامی که به متغیرها، توابع و غیره داده می شوند) یاد خواهید گرفت.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش صفر تا صد پایتون

کلیدواژه ها در برنامه نویسی پایتون

کلیدواژه ها کلمات ذخیره و رزرو شده در پایتون هستند.

ما نمی توانیم از یک کلیدواژه به عنوان نام متغیر، نام تابع یا هر شناسه دیگر استفاده کنیم. از آنها برای تعریف نحو و ساختار زبان پایتون استفاده می شود.

در پایتون، کلیدواژه ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.

۳۳ کلیدواژه در پایتون ۳٫۷  وجود دارد. این تعداد در طول زمان ممکن است کمی متفاوت باشد.

همه کلمات کلیدی به جز True ، False و None با حروف کوچک هستند و باید آنها را همانطور که هستند بنویسید. لیست تمام کلمات کلیدی در زیر آورده شده است.

False

await else import pass

None

break except in

raise

True

class finally is

return

and

continue for lambda

try

as

def from nonlocal while

assert

del global not

with

async

elif if or

yield

یک بار به تمام کلیدواژه های بالا نگاهی بیندازید، حفظ کردن آن ها سخت می باشد و هیچ وقت سعی در حفظ کردن آن ها نداشته باشید.

 

شناسه ها در برنامه نویسی پایتون

شناسه نامی است که به مواردی مانند کلاس، توابع، متغیرها و غیره داده می شود. و برای اینکه بتوان از برای این متغیر ها موجودیت یا entity جداگانه  و منحصر به فردی ایچاد کرد باید از شناسه ها استفاده نمود.

قوانینی برای نوشتن شناسه ها در پایتون

  • شناسه ها می توانند ترکیبی از حروف با حروف کوچک (a تا z) یا بزرگ (A تا Z) یا رقم (۰ تا ۹) یا خط زیر باشند. نامهایی مانند myClass ، var_1 و print_this_to_screen ، همه مثال معتبری هستند.
  • شناسه نمی تواند با رقم شروع شود. ۱variable نامعتبر است، اما variable1 یک نام معتبر است.
  • ازکلیدواژه ها نمی توان به عنوان شناسه استفاده کرد.
global = 1

 

خروجی:

File "<interactive input>", line 1
    global = 1
           ^
SyntaxError: invalid syntax

 

خروجی:

File "<interactive input>", line 1
    global = 1
           ^
SyntaxError: invalid syntax

 

  • شناسه می تواند از هر طولی  داشته باشد (تعداد کاراکترها مهم نمی باشد).

 

نکاتی برای یادآوری 

پایتون یک زبان حساس به حروف کوچک و بزرگ است. این بدان معنی است که Variable و variable یکسان نیستند.

همیشه به شناسه ها نامی بدهید که منطقی باشد. در حالی که c = 10 یک نام معتبر است، نوشتن count = 10 منطقی تر خواهد بود و درک و فهم کدی که شما می زنید، راحت تر خواهد بود.

چندین کلمه را می توان با استفاده از یک زیر خط از هم تفکیک کرد، مانند this_is_a_long_variable

 

منبع.

 

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی پایتون

  1. آموزش نصب و اجرای برنامه نویسی پایتون

 

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه