کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت به زبان فارسیReviewed by صابر بوستانی on Oct 2Rating: 5.0کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت
کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت

کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت

با سلام. توی این مطلب کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت به زبان فارسی رو جهت دانلود قرار داده ایم. این کتاب شامل ۴۶۱ صفحه و در ۲۲ فصل ارائه شده که برنامه نویسی VisualBasic.Net رو بصورت کامل و جزء به جز به شما آموزش خواهد داد. سرفصل های کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت بصورت کامل در ادامه مطلب ذکر شده.

 

کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت

فصل ۱

  • محیط برنامه نویسی و ویژوال استودیو NET
  • اجرای ویژوال استودیو NET
  • باز کردن یک پروژه ویژوال بیسیک
  • ابزارهای ویژوال استودیو NET
  • طراح فرمهای ویندوز
  • نمایش طراح فرمهای ویندوز
  • اجرای یک برنامه ویژوال بیسیک
  • اجرای برنامه MusicTrivia
  • پنجره خواص
  • تغییر دادن یک خاصیت
  • مدیریت ابزارهای برنامه نویسی ویژوال استودیو
  • جابجا  کردن و تغییر اندازه پنجره های ابزار در ویژوال استودیو
  • جابجا کردن و تغییر دادن اندازه پنجره خواص
  • چسباندن یک نچره ابزار در ویژوال استودیو
  • چسباندن پنجره خواص
  • مخفی کردن یک ابزار در ویژوال استودیو
  • استفاده از ویژگی AutoHide
  • کمک
  • استفاده از کمک دینامیک
  • جستجوی کلمات و عبارات در سیستم کمک
  • از ویژوال استودیو خارج شوید

 

فصل ۲

  • اولین برنامه را بنویسید
  • اولین برنامه ویژوال بیسیک Locky Seven
  • مراحل برنامه نویسی
  • ایجاد واسط کاربر
  • ایجاد یک پروژه جدید
  • ایجاد واسط کاربر
  • جابجا کردن و تغییر دادن اندازه یک دکمه
  • اضافه کردن دکمه دوم
  • اضافه کردن برچسب های اعدا
  • اضافه کردن تصویر
  • ست کردن خواص کنترل ها
  • ست کردن خواص دکمه ها
  • ست کردن خواص برچسب اعداد
  • ست کردن خواص برچسب معرفی  برنامه
  • خواص جعبه تصویر
  • ست کردن خواص جعبه تصویر
  • نوشتن کد برنامه
  • کار با ادیتور کد
  • نوشتن کد دکمه Spin
  • تحلیل روال Button1-Click
  • اجرای برنامه Lucky Seven
  • ایجاد فایل اجرایی برنامه
  • ایجاد فایل اجرایی MyLucky7.exe
  • پروژه Lucky Seven را باز کنید

فصل ۳

  • کار با کنترل های ویژوال بیسیک NEt
  • استفاده از کنترل ها : برنامه” Hello World”
  • نوشتن برنامه Hello World
  • اجرای برنامه Hello World
  • کنترل Date TimePicker
  • برنامه Birthday
  • ایجاد برنامه Birthday
  • اجرای برنامه Birthday
  • کنترل هایی برای گرفتن اطلاعات از کاربر
  • طرز کار با کنترل جعبه چک
  • اجرای برنامه CheckBox
  • برنامه نمایشی Input Controls
  • طرز کار با کنترل جعبه چک
  • نگاهی به کد برنامه Input Controls
  • بررسی کد جعبه چک و جعبه لیست
  • طرز کار با کنترل LinkLabel
  • ایجاد برنامه WebLink
  • اجرای برنامه WebLink
  • کنترل Chart Microsoft
  • نصب کنترل Chart

 

فصل ۴

  • کار با منو و دیالوگها
  • اضافه کردن منو : کنترل MainMenu
  • ایجاد یک منوی ساده
  • اضافه کردن کلید دسترسی سریع به فرمانهای منو
  • اضافه کردن کلید دسترسی سریع
  • تغییر دادن ترتیب فرمانهای منو
  • پردازش فرمانهای منو
  • اضافه کردن یک برچسب به فرم
  • نوشتن روال رویداد فرمانهای منو
  • اجرای برنامه MyMenu
  • استفاده از کنترل دیالوگ
  • اضافه کردن دیالوگهای OpenFileDialog  و ColorDialog
  • اضافه کردن جعبه تصویر
  • اضافه کردن منوی File
  • تغییر دادن نام آیتمهای منوی File
  • تغییر دادن نام اشیاء
  • غیر فعال کردن فرمانهای منو
  • غیر فعال کردن فرمان Close
  • اضافه کردن فرمان Text Color به منوی Clock
  • نوشتن روال رویداد فرمان Open
  • نوشتن روال رویداد فرمان Close
  • نوشتن روال رویداد فرمان Exit
  • نوشتن روال رویداد فرمان Text Color
  • اجرای برنامه MyMenu
  • اضافه کردن میانبر به منوی Clock

 

فصل ۵

  • متغییرها و عملگرها در ویژوال بیسیک
  • آناتومی یک دستور ویژوال بیسیک
  • تعریف متغیر: دستور Dim
  • استفاده از متغیرها در برنامه
  • تغییر دادن مقدار یک متغیر
  • گرفتن ورودی با InputBox
  • استفاده از متغیر برای نمایش خروجی
  • نمایش پیام با MsgBox
  • کار با انواع داده
  • استفاده از انواع داده رد برنامه
  • ثابت: متغیری که تغییر نمی کند
  • استفاده از ثابت در برنامه
  • عملگرهای ویژوال بیسیک
  • چهار عمل اصلی: عملگرهای +، – ، * و/
  • استفاده از عملگرهای چهار عمل اصلی در برنامه
  • بررسی کد برنامه Basic Math
  • عملگرهای پیشرفته :/ ، Mod ، ^ و &
  • استفاده از عملگرهای پیشرفته
  • متدهای ریاضی در چارچوب NET
  • محاسبه جذر اعداد با استفاده از کلاسSystem . Math
  • تقدم عملگرها

 

فصل ۶

  • ساختار های تصمیم گیری
  • برنامه نویسی رویداد – گرا
  • عبارت شرطی
  • ساختار تصمیم گیری IF.. Then
  • تست چند شرط در یک ساختار تصمیم گیری If..Then
  • تعیین هویت کاربر با استفاده از ساختار If..Then
  • استفاده از عملگرهای منطقی در عبارات شرطی
  • حفاظت برنامه با کلمه رمز : عملگر  Andو اتصال کوتاه ساختار تصمیم گیری با AndAlso , OrElse
  • ساختار تصمیم گیری Select Case
  • استفاده از عملگرهای مقایسه در ساختار Select Case
  • استفاده از Select Case برای پردازش یک جعبه لیست
  • برنامه ای برای کنترل رویدادهای ماوس

 

فصل ۷

  • حلقه ها و تایمرها
  • حلقه For..Next
  • نمایش شمارنده حلقه در یک جعبه متن
  • نمایش اطاعات با استفاده از حلقه For .. Next
  • حلقه های For..Ne  xt پیچیده
  • باز کردن فایل با استفاده از حلقه For .. Next
  • یک روش بهتر برای باز کردن فایل ها
  • استفاده از متغییر عمومی Counter
  • حلقه Do..Loop
  • امان از حلقه های بی انتها
  • تبدیل درجه حرارت با استفاده از حلقه Do..Loop
  • کنترل تایمر
  • ایجاد یک ساعت دیجیتالی با استفاده از کنتل تایمر
  • برنامه ساعت دیجیتالی
  • ایجاد محدودیت زمانی برای وارد کردن کلمه رمز
  • تست برنامه Timed Password

 

فصل ۸

  • دیباگ کردن برنامه های ویژوال بیسیک
  • یافتن خطاهای برنامه و تصحیح آنها
  • انواع خطاها
  • تشخیص خطاهای منطق برنامه
  • دیبا گ کردن : حالت وقفه
  • دیباگ کردن برنامه Debug Test
  • ردگیری مقدار متغیرها با استفاده از پنجره Watch
  • باز کردن یک پنجره Watch
  • استفاده از پنجره Command
  • باز کردن پنجره Command در حالت Immediate
  • سوئیچ کردن به حالت Command در پنجره Command
  • اجرای فرمان File.SaveAll
  • حذف نقطه وقفه از برنامه Debug Test

 

فصل ۹

  • مقابله با خطاهای برنامه با استفاده از روتین های ساخت یافته مقابله با خطا
  • پردازش خطاها با دستور Try..Catch
  • محل بکارگیری روتینهای مقابله با خطا
  • کشف موقعیت خطا : دستور Try..Catch
  • خطاهای دیسک و درایو
  • تمرین خطای دیک و درایو
  • بدان انداختن خطا با دستور Try..Catch
  • استفاده از دستور Finally برای مرتب کردن بیشتر کارها
  • نمایش پیام پایان کار با دستور Finally
  • روتینهای Try..Catch پیچیده تر
  • شئ Err
  • تست چند خطا در یک بلوک Try..Catch
  • محدود کردن تکرارها
  • استفاده از یک متغیر برای ردگیری خطاهای زمان اجرا
  • بلوک های Try..Catch تو درتو
  • تکنیکهای برنامه نویسی دفاعی

 

کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت

فصل ۱۰

  • ماژوا وروال
  • ماژوال های استاندارد
  • ایجاد ماژوال های استاندارد
  • یک ماژول استاندارد ایحاد و ذخیره کنید
  • متغییرهای عمومی
  • یک اصلاح در برنامه Locky Seven
  • اضافه کردن یک ماژول استاندارد
  • ایجاد روال های جدید
  • نوشتن روال های تابع
  • ساختار تابع
  • فراخوانی یک تابع
  • تابع: ابزار محاسبه
  • اجرای برنامه Locky Seven
  • ساختار سابروتین
  • فراخوانی یک سابروتین
  • سابروتین: ابزار پردازش ورودی
  • نوشتن سابروتین AddName
  • اجرای برنامه My Text Box
  • کدام روش :ByVal یا  ByRef

 

فصل ۱۱

  • مدیریت داده ها با آرایه و کلکسیون
  • آرایه ای از متغیرها
  • ایجاد یک آرایه
  • تعریف یک آرایه طول- ثابت
  • کار با یک آرایه طول – ثابت
  • ایجاد آرایه های دینامیک
  • کار با یک آرایه دینامیک
  • حفظ محتویات آرایه در دستور ReDim
  • کلکسیونی از اشیاء
  • کار با اشیاء کلکسیون
  • حلقه For Each.. Next
  • کار با اشیاء کلکسیون Controls
  • عوض کردن خاصیت Text با استفاده از حلقه For Each.. Next
  • استفاده از خاصیت Name در حلقه  های For Each.. Next
  • استفاده از خاصیت Name برای پردازش انتخابی اشیاء کلکسیون
  • خودتان کلکسیون بسازید
  • نگهداری آدرسهای اسنترنت در یک کلکسیون
  • اجرای برنامه URL Collection

 

فصل ۱۲

  • فایلهای متنی و پردازش متن
  • نمایش فایل متنی در کنترل جعبه متن
  • با کردن یک فایل متنی برای ورودی
  • تابع FileOpen
  • اجرای برنامه Text Briwser
  • بررسی کد برنامه Text Briwser
  • ایجاد فایل متنی جدید
  • اجرای برنامه Quick Note
  • بررسی کد برنامه Quick Note
  • پردازش رشته های متنی
  • مرتب کردن متن
  • کار با کدهای اسکی (ASCII Codes)
  • مرتب کردن رشته ها در یک جعبه متن
  • اجرای برنامه Sort Text
  • بررسی کد برنامه Sort Text
  • حفاظت متن و رمز نگاری
  • به رمز در آوردن متن با تغییر کدهای اسکی
  • بررسی کد برنامه Encrypt Text
  • به رمز در آوردن متن با عملگر Xor
  • بررسی کد برنامه Xor Encryption

 

فصل ۱۳

  • اتوماسیون برنامه های آفیس و مدیریت پروسس ها
  • اتوماسیون : برنامه نویسی با اشیاء برنامه های دیگر
  • اتوماسیون در ویژوال بیسیک
  • کاوشگر شئ Object Browser
  • بررسی اشیاء Excel 2002 با کاوشگر شئ
  • برنامه ای برای محاسبه اقساط وام
  • اجرای برنامه Excel Automation
  • کار با کاربرگ های Excel
  • اجرای برنامه Excel Sheet Tasks
  • کنترل اجرای پروسس Notepad

 

فصل ۱۴

  • توزیع برنامه های ویژوال بیسیک
  • آماده کردن مقدمات توزیع برنامه
  • روشهای توزیع یک برنامه
  • ایجاد پروژه توزیع
  • ایجاد یک پروژه توزیع با استفاده از جادوگر نصب
  • اجرای جادوگر نصب
  • ایجاد یک پروژه توزیع با استفاده از الگوی Setup Project
  • سفارشی کردن پروژه توزیع
  • پیکر بندی تنظیمات ساخت
  • ایجاد میانبر برنامه
  • ست کردن نام شرکت و شماره ویرایش برنامه
  • صفحات خواص پروژه توزیع
  • ساخت پروژه توزیع و تست برنامه نصب ساخت پروژه
  • اجرای برنامه نصب
  • اجرای برنامه Lucky Seven
  • بررسی فایلهای نصب شده
  • حذف برنامه Lucky Seven

 

فصل ۱۵

  • مدیریت فرمهای ویندوز
  • اضافه کردن فرمهای جدید به برنامه
  • طرز استفاده از فرمها
  • برنامه های چند فرمه
  • اضافه کردن فرم دوم
  • نمایش فرم دوم
  • اجرای برنامه
  • تعیین فرمها روی میزکار ویندوز
  • استفاده از خاصیت StartPosition برای تغییر مکان فرم
  • ست کردن خاصیت DesktopBounds
  • حداقل و حداکثر کردن پنجره ها
  • اضافه کردن کنترل ها به فرم در زمان اجرای برنامه
  • ایجاد کنترلهای برچسب و دکمه
  • سازماندهی کنترلهای فرم
  • استفاده از خواص Dock , Anchor
  • شروع کردن برنامه با فرم Form2
  • شروع برنامه با روال Sub Main

 

فصل ۱۶

  • گرافیک و انیمیشن
  • اضافه کردن گرافیک با استفاده از فضای نام System.Drawing
  • سیستم مختصات فرم
  • کلاس System.Drawing.Graphics
  • رویداد Paint فرم
  • رسم خط، مستطیل ، و بیضی
  • اضافه کردن انیمیشن به برنامه
  • حرکت دادن اشیاء روی فرم
  • خاصیت Location
  • ایجاد انیمیشن با استفاده از تایمر
  • انیمیشن آیکون Sun
  • اجرای برنامه Moving Icon
  • ایجاد انیمیشن با منقبض و منبسط کردن تصاویر
  • منبسط کردن جعبه تصویر
  • ست کردن خاصیت Opacity

 

فصل ۱۷

  • وراثت فرم و ایجاد کلاس های پایه
  • وراثت فرم با استفاده از Inheritance Picker
  • وراثت یک دیالوگ ساده
  • تکمیل فرم به ارث رسیده
  • کلاس های پایه ایجاد کنید
  • اضافه کردن کلاس جدید به پروژه
  • ایجاد پروژه Person Class
  • تعریف متغیرهای کلاس
  • ایجاد خواص کلاس
  • ایجاد متد کلاس
  • ایجاد یک شئ از کلاس جدید
  • استفاده از کلمه کلیدی Inherits

 

فصل ۱۸

  • چاپ و کار با چاپگر
  • استفاده از کلاس PrintDocument
  • استفاده از کلاس PrintDocument
  • اجرای برنامه Print Graphics
  • چاپ متن
  • استفاده از متد Graphics.DrawString
  • چاپ متن
  • اجرای برنامه Print Text
  • چاپ فایلهای متنی چند صفحه ای
  • مدیریت کارهای چاپی
  • چاپ فایل
  • اجرای برنامه Print File
  • اضافه کردن کنترلهای PrintPreviewDialog PageSetupDialog
  • تست پیش نمایش چاپ و تنظیم صفحه

 

فصل ۱۹

  • آشنایی با ADO.NET
  • برنامه نویسی پایگاه داده با ADO.NET
  • آشنایی با اصطلاحات پایگاه داده
  • کار با یک پایگاه داده Access
  • برقراری اتصال به پایگاه داده
  • ایجاد آداپتور داده
  • استفاده از کنترل OleDbDataAdapter
  • کار با دیتاست
  • ایجاد دیتاست فیلد Instructor
  • نمایش اطلاعات پایگاه داده با کنترل های پیوندی
  • نمایش اطلاعات با جعبه متن
  • حرکت در دیتاست
  • اضافه کردن دکمه های First، Last، Prev و Next
  • نمایش موقعیت کاربر در دیتاست

 

کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت

فصل ۲۰

  • نمایش داده ها با کنترل شبکه داده (DataGrid)
  • استفاده از کنترل DataGrid برای نمایش رکوردهای پایگاه داده
  • برقراری اتصال به جدول Instructors
  • ایجاد شئ شبکه داده
  • فرمت کردن سلولهای شبکه داده
  • ست کردن خواص ظاهری شبکه داده
  • نوشتن تغییرات در پایگاه داده

فصل ۲۱

  • نمایش فایلهای HTML با اینترنت اکسپلورر
  • آشنایی با مدل شئ اینترنت اکسپلورر
  • اضافه کردن ارجاع اینترنت اکسپلورر
  • ضمیمه کردن شئ اینترنت اکسپلورر به پروژه
  • بررسی شئ اینترنت اکسپلورر
  • استفاده از کاوشگر شئ برای بررسی شئ اینترنت اکسپلورر
  • نمایش فایلهای HTML
  • اجرای برنامه Show HTML
  • استفاده از رویداد NavigateComplete2

فصل ۲۲

  • ایجاد برنامه های تعاملی وب با استفاده از فرمهای وب
  • آشنایی با Asp.NET
  • فرمهای وب یا فرمهای ویندوز؟
  • کنترلهای HTML
  • کنترلهای Web Forms
  • آشنایی با برنامه های وب
  • نصب نرم افزار های لازم برای برنامه نویسی ASP.NET
  • نصب IIS و FrontPage 2000 Server EXtensions
  • پیکر بندی مجدد چارچوب NET
  • ایجاد یک برنامه وب
  • اضافه کردن متن به صفحه وب
  • بررسی کد HTML صفحه WebForm1
  • استفاده از کنترلهای TextBox ، Label و Button
  • نوشتن روال رویداد برای کنترلهای وب
  • ایجاد روال رویداد btn Calculate
  • اجرای برنامه وب
  • ایجاد یک صفحه HTML
  • استفاده از کنترل هایپرلینک