آموزش تصمیم گیری در برنامه نویسی پایتون ۳

3 سال پیش
 آموزش تصمیم گیری در برنامه نویسی پایتون 3

 آموزش تصمیم گیری در برنامه نویسی پایتون ۳

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش تصمیم گیری در برنامه نویسی پایتون ۳ خواهیم پرداخت.

تصمیم‌گیری عبارت است از پیش‌بینی شرایطی که در حین اجرای یک برنامه اتفاق می‌افتد و اقدامات مشخصی مطابق با شرایط انجام می‌شود.

ساختارهای تصمیم، عبارات متعددی را ارزیابی می کنند که نتیجه آن TRUE یا FALSE است. شما باید تعیین کنید که در صورت صحیح یا نادرست بودن نتیجه، کدام اقدام را انجام دهید و کدام عبارات را اجرا کنید.

شکل کلی ساختار تصمیم گیری معمولی که در بیشتر زبان های برنامه نویسی یافت می شود در زیر آمده است

Decision making
زبان برنامه نویسی پایتون هر مقدار غیر صفر و غیر تهی را به عنوان TRUE و هر مقدار صفر یا تهی را به عنوان مقدار FALSE فرض می کند.

زبان برنامه نویسی پایتون انواع عبارات تصمیم گیری زیر را ارائه می دهد.

توضیحات
۱ if statementsدستور if متشکل از یک عبارت بولی است که با یک یا چند عبارت همراه است.
۲ if…else statementsیک دستور if را می توان با یک دستور else اختیاری دنبال کرد، که زمانی اجرا می شود که عبارت بولی FALSE باشد.
۳ nested if statements

 

سوئیت های تک دستوری

اگر مجموعه یک بند if فقط از یک خط تشکیل شده باشد، ممکن است در همان خط دستور سرصفحه قرار گیرد.

در اینجا یک مثال از یک بند if یک خطی آمده است

#!/usr/bin/python3

var = 100
if ( var  == 100 ) : print ("Value of expression is 100")
print ("Good bye!")

 

خروجی

هنگامی که کد بالا اجرا می شود، نتیجه زیر را ایجاد می کند –

Value of expression is 100
Good bye!

 

منبع.

 

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نوبسی پایتون ۳

  1. آموزش برنامه نویسی پایتون ۳
  2. آموزش موارد جدید در برنامه نویسی پایتون ۳
  3. آموزش مرور کلی برنامه نویسی پایتون ۳
  4. آموزش راه اندازی محیط برنامه نویسی پایتون ۳
  5. آموزش نحو در برنامه نویسی پایتون ۳
  6. آموزش انواع متغیرها در برنامه نویسی پایتون ۳
  7.  آموزش عملگرهای پایه در برنامه نویسی پایتون ۳
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه