آموزش ویژگی های بصری در برنامه نویسی بوکه 

3 سال پیش
آموزش ویژگی های بصری در برنامه نویسی بوکه

آموزش ویژگی های بصری در برنامه نویسی بوکه 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش ویژگی های بصری در برنامه نویسی بوکه  خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش صفر تا صد پایتون

ظاهر پیش فرض یک طرح بوکه را می توان با تنظیم خواص مختلف به مقدار دلخواه، سفارشی کرد. این خواص به طور عمده سه نوع هستند –

ویژگی های خط

جدول زیر مشخصات مختلف مربوط به خط گلیف را لیست می کند.

۱ line_color از رنگ برای خط زدن با استفاده می شود
۲ line_width این در واحد پیکسل به عنوان عرض خط استفاده می شود
۳ line_alpha بین ۰ (شفاف) و ۱ (مات) این به عنوان یک نقطه شناور عمل می کند
۴ line_join چگونه می توان بخشهای مسیر را به هم پیوند داد. مقادیر تعریف شده عبارتند از: ‘miter’ (miter_join)، ’round’ (round_join)، ‘bevel’ (bevel_join)
۵ line_cap چگونه بخشهای مسیر را خاتمه دهیم. مقادیر تعریف شده عبارتند از: ‘butt’ (butt_cap), ’round’ (round_cap), ‘square’ (square_cap)
۶ line_dash این برای سبک خط استفاده می شود. مقادیر تعریف شده عبارتند از: ‘solid’, ‘dashed’, ‘dotted’, ‘dotdash’, ‘dashdot’
۷ line_dash_offset فاصله خط_دش به پیکسل که الگو باید از آن شروع شود

 

ویژگی های پر کردن 

ویژگی های مختلف پر کردن در زیر ذکر شده است –

۱ fill_color این برای پر کردن مسیرها با استفاده می شود
۲ fill_alpha بین ۰ (شفاف) و ۱ (مات) ، این به عنوان یک نقطه شناور عمل می کند

 

ویژگی های متن

بسیاری از خصوصیات مربوط به متن وجود دارد که در جدول زیر ذکر شده است

۱ text_font نام فونت، به عنوان مثال:  ‘times’, ‘helvetica’
۲ text_font_size اندازه فونت در px ، em یا pt ، به عنوان مثال ، “۱۲pt” ، “۱٫۵em”
۳ text_font_style سبک فونت برای استفاده از ” ‘normal’ ‘italic’ ‘bold’
۴ text_color این برای ارائه متن با استفاده می شود
۵ text_alpha بین ۰ (شفاف) و ۱ (مات) ، این یک نقطه شناور است
۶ text_align نقطه لنگر افقی متن -“- ‘left’, ‘right’, ‘center’
۷ text_baseline نقطه لنگر عمودی برای متن  ، ‘top’, ‘middle’, ‘bottom’, ‘alphabetic’,

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی بوکه 

  1. آموزش برنامه نویسی بوکه – مقدمه
  2. آموزش تنظیمات محیط برنامه نویسی بوکه
  3. آموزش برنامه نویسی بوکه و شروع کار
  4. آموزش ژوپیتر نوت بوک در برنامه نویسی بوکه 
  5. آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
  6. آموزش طرح ها و گلیف در برنامه نویسی بوکه
  7. آموزش نمودار مساحت در برنامه نویسی بوکه
  8. آموزش گلیف دایره در برنامه نویسی بوکه
  9.  آموزش مستطیل، بیضی و چند ضلعی در برنامه نویسی بوکه
  10. آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه
  11. آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه
  12. آموزش تنظیم محدوده ها در برنامه نویسی بوکه
  13. آموزش محورها در برنامه نویسی بوکه
  14.  آموزش حاشیه نویسی و legendها در برنامه نویسی بوکه
  15. آموزش pandas در برنامه نویسی بوکه
  16. آموزش  ColumnDataSource در برنامه نویسی بوکه
  17. آموزش فیلتر کردن داده ها در برنامه نویسی بوکه
  18. آموزش طرح بندی در برنامه نویسی بوکه
  19. آموزش نوار ابزار در برنامه نویسی بوکه
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه