آموزش برنامه جاوا در برنامه نویسی جایتون

3 سال پیش
آموزش برنامه جاوا در برنامه نویسی جایتون

آموزش برنامه جاوا در برنامه نویسی جایتون

 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش برنامه جاوا در برنامه نویسی جایتون خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش صفر تا صد پایتون

jython-standalone-2.7.0.jar را دانلود کنید – برای جاسازی جایتون در برنامه های جاوا از صفحه بارگیری رسمی آنها: http://www.jython.org/downloads.html و این فایل jar را در متغیر محیطی Java CLASSPATH قرار دهید.

این کتابخانه شامل کلاس PythonInterpreter است. با استفاده از شی این کلاس می توان هر اسکریپت Python را با استفاده از روش () execfile اجرا کرد. PythonInterpreter شما را قادر می سازد تا مستقیماً از PyObjects استفاده کنید. تمام اشیا  شناخته شده برای سیستم زمان اجرا Jython توسط نمونه ای از کلاس PyObject یا یکی از زیر کلاس های آن نمایش داده می شوند.

کلاس PythonInterpreter برخی از روشهای منظم استفاده شده را دارد که در  زیر توضیح داده شده است.

  • setIn (PyObject)

شی Python را تنظیم کنید تا برای جریان ورودی استاندارد استفاده شود

  • setIn (java.io.Reader)

java.io.Reader را تنظیم کنید تا برای جریان ورودی استاندارد استفاده شود

  • setIn (java.io.InputStream)

java.io.InputStream را تنظیم کنید تا برای جریان ورودی استاندارد استفاده شود

  • setOut (PyObject)

شی Python را برای استفاده در جریان خروجی استاندارد تنظیم کنید

  • setOut (java.io.Writer)

java.io.Writer را تنظیم کنید تا برای جریان خروجی استاندارد استفاده شود

  • setOut(java,io.OutputStream)

java.io.OutputStream را تنظیم کنید تا برای جریان خروجی استاندارد استفاده شود

  • setErr (PyObject)

یک شی error خطای پایتون تنظیم کنید تا برای جریان خطای استاندارد استفاده شود

  • setErr (java.io.Rener)

یک java.io.Writer تنظیم کنید تا برای جریان خطای استاندارد استفاده شود

  • setErr (java.io.OutputStream)

برای استفاده از جریان خطای استاندارد ، یک java.io.OutputStream تنظیم کنید

  • eval(String)

یک رشته را به عنوان منبع پایتون ارزیابی کنید و نتیجه را برگردانید

  • eval (PyObject)

یک شی کد پایتون را ارزیابی کنید و نتیجه را برگردانید

  • exec(String)

یک رشته منبع Python را در فضای نام محلی اجرا کنید

  • exec (PyObject)

یک شی کد پایتون را در فضای نام محلی اجرا کنید

  • execfile(String filename)

یک فایل از منبع Python را در فضای نام محلی اجرا کنید

  • execfile(java.io.InputStream)

یک جریان ورودی از منبع Python را در فضای نام محلی اجرا کنید

  • compile(String)

رشته منبع Python را به عنوان عبارت یا ماژول کامپایل کنید

  • compile(script, filename)

یک اسکریپت از منبع پایتون به عنوان یک عبارت یا ماژول کامپایل کنید

  • set(String name, Object value)

یک متغیر از نوع Object را در فضای نام محلی تنظیم کنید

  • set(String name, PyObject value)

یک متغیر از نوع PyObject را در فضای نام محلی تنظیم کنید

  • get(String)

مقدار یک متغیر را در فضای نام محلی دریافت کنید

  • get(String name, Classjavaclass

مقدار یک متغیر را در فضای نام محلی دریافت کنید. مقدار به عنوان نمونه ای از کلاس جاوا داده می شود.

 

بلوک کد زیر یک برنامه جاوا است که دارای اسکریپت جاسازی شده ()Jython “hello.py” .usingexecfile از روش PythonInterpreter است. همچنین نشان می دهد که چگونه می توان متغیر Python را با استفاده از متدهای ()set و ()get  تنظیم یا خواند.

import org.python.util.PythonInterpreter;
import org.python.core.*;

public class SimpleEmbedded {
   public static void main(String []args) throws PyException {
      PythonInterpreter interp = new PythonInterpreter();
      System.out.println("Hello, world from Java");
      interp.execfile("hello.py");
      interp.set("a", new PyInteger(42));
      interp.exec("print a");
      interp.exec("x = 2+2");
      PyObject x = interp.get("x");
      System.out.println("x: "+x);
      System.out.println("Goodbye ");
   }
}

 

برنامه جاوا فوق را کامپایل و اجرا کنید تا خروجی زیر بدست آید.

Hello, world from Java
hello world from Python
۴۲
x: 4
Goodbye

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی جایتون

  1. آموزش برنامه نویسی جایتون
  2.  بررسی اجمالی برنامه نویسی جایتون
  3. آموزش نصب جایتون
  4. آموزش وارد کردن کتابخانه های جاوا در برنامه نویسی جایتون
  5. آموزش متغیرها و انواع داده ها در برنامه نویسی جایتون
  6. آموزش استفاده از انواع مجموعه جاوا در برنامه نویسی جایتون
  7. آموزش کنترل تصمیم گیری در برنامه نویسی جایتون
  8. آموزش حلقه ها در برنامه نویسی جایتون
  9. آموزش توابع در برنامه نویسی جایتون
  10. آموزش ماژول ها در برنامه نویسی جایتون
  11. آموزش پکیج در برنامه نویسی جایتون
  12. آموزش برنامه جاوا در برنامه نویسی جایتون
  13. آموزش پلاگین Eclipse در برنامه نویسی جایتون
  14. آموزش ایجاد پروژه در Eclipse در برنامه نویسی جایتون
  15. آموزش افزونه و پروژه NetBeans در برنامه نویسی جایتون
  16. آموزش servlet در برنامه نویسی جایتون
  17. آموزش JDBC در برنامه نویسی جایتون
  18. آموزش استفاده از کتابخانه Swing GUI در برنامه نویسی جایتون
  19. آموزش مدیریت طرح بندی در برنامه نویسی جایتون
  20. آموزش منوها در برنامه نویسی جایتون
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه