آموزش بسته بندی و توزیع در SL4A

3 سال پیش
آموزش بسته بندی و توزیع در SL4A

آموزش بسته بندی و توزیع در SL4A

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش بسته بندی و توزیع در SL4A خواهیم پرداخت.

این درس روش های بسته بندی و توزیع در SL4A اسکریپت ها با استفاده از کدهای Eclipse و QR را توضیح می دهد.

کدهای پاسخ سریع (QR)

اکثر دستگاه های اندرویدی دارای اسکنر بارکد بومی هستند. SL4A از وارد کردن کدهای QR مستقیماً به ویرایشگر پشتیبانی می کند. یک کد QR فقط می تواند ۴،۲۹۶ کاراکتر محتوا را رمزگذاری کند. از این رو ، این روش توزیع برای اسکریپت های کوتاه مناسب است.

چندین وب سایت وجود دارد که در آنها می توانید متن را جایگذاری کرده و یک کد QR ایجاد کنید. با این حال، ما برای ایجاد کد QR در تصویر خود به http://zxing.appspot.com/generator مراجعه خواهیم کرد.

مراحل زیر توضیح داده شده است –

مرحله ۱-محتویات کشویی را باز کرده و Text را انتخاب کنید.

مرحله ۲ – در خط اول محتوای متن، نام اسکریپت را وارد کنید (به عنوان مثال، greet.py).

QR Code Generator

 

مرحله ۳ – محتوای اسکریپت را در زیر آن جایگذاری کنید.

مرحله ۴-اندازه بارکد را از منوی کشویی Size انتخاب کنید.

مرحله ۵ – روی Generate کلیک کنید.

مرحله ۶ – تصویر بارکد حاصل را جاسازی کرده یا آن را به اشتراک بگذارید.

بنابراین، کد QR یک راه موثر برای به اشتراک گذاری اسکریپت های کوتاه از طریق یک وبلاگ یا وب سایت است.

ساخت بسته های برنامه – Eclipse

برنامه های اندروید در یک فایل/بسته با پسوند apk. توزیع می شوند. بسته Android (.apk) مشابه یک فایل jar. یا zip. است. هر apk. شامل تعدادی فایل اجباری است که باید وجود داشته باشد. مهمترین فایل AndroidManifest.xml است.

فایل مانیفست چندین کار انجام می دهد –

  • اجزای برنامه را اعلام می کند.
  • شناسایی مجوزهای کاربر که برنامه نیاز دارد.
  • ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده یا مورد نیاز برنامه مانند دوربین، خدمات بلوتوث و غیره را اعلام می کند.
  • کتابخانه های API را مشخص می کند که برنامه باید با آنها مرتبط شود، مانند کتابخانه Google Maps.

مراحل ایجاد یک پروژه قابل توزیع یعنی apk. در گرفتگی در زیر نشان داده شده است –

  • Hg را از mercurial بارگیری و نصب کنید – http://mercurial.selenic.com/wiki/Download. متغیر PATH را روی پوشه نصب تنظیم کنید.
  • ایجاد کلون از آخرین مخزن SL4A: ترمینال را باز کرده و به فهرست راهنمایی بروید که در آن کلون باید ایجاد شود. کلون Hg زیر را وارد کنید: https://android-scripting.googlecode.com/hg/android-scripting.
  • Eclipse را باز کرده و روی File/Import/General/Existing Projects into Workspace/Next کلیک کرده و به فهرست فهرست شده بروید. روی Android/OK کلیک کنید ، سپس همه را انتخاب کنید و روی Finish کلیک کنید.
  • با کلیک روی Windows/Preferences/Java/BuildPathVariables/New ،ANDROID_SDK را در لیست متغیر Classpath قرار دهید. ANDROID_SDK را برای نام و فهرست SDK خود را برای پوشه (احتمالاً c: \ ProgramFiles \ Android \ android-sdk-windows) قرار دهید.
  • روی Project/Build Automatically و سپس Project/Clean/Clean all Projects/OK کلیک کنید.
  • برای تبدیل اسکریپت خود به APK، یک کپی از ScriptForAndroidTemplate تهیه کنید (راست کلیک/کپی سپس راست کلیک/پیست کردن در همان منطقه). پروژه جدیدی با نام Copy of ScriptForAndroidTemplate ظاهر می شود.
  • برای اتصال این پروژه به کلون SL4A خود، روی آن دوبار کلیک کنید، روی build.xml /Run As /Ant Build راست کلیک کنید. نام پروژه را با استفاده از Refactor/Rename به هر نامی که برای پروژه خود انتخاب کرده اید و Refresh/Clean/Build the project تغییر نام دهید.
  • سپس، روی raw و Refactor/Rename دوبار کلیک کنید تا نام script.py به your_script_name.py تغییر کند و سپس روی src/com.dummy.fooforandroid/Script.java دوبار کلیک کنید و R.raw.script را به R.raw تغییر دهید. your_script_name و ذخیره کنید.
  • برای تغییر نام بسته com.dummy.fooforandroid به your.package.name روی src و Refactor/Rename دوبار کلیک کنید. همین کار را برای ژن انجام دهید.
  • اکنون پروژه خود را برجسته کرده و سپس بر روی Project/Properties/Android کلیک کنید. هدف اندرویدی خود را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.
  • در انتهای لیست پروژه خود ، روی AndroidManifest.xml دوبار کلیک کنید. نام بسته را در مانیفست از com.dummy.fooforandroid به your.package.name تغییر دهید. minSdkVersion خود را از “۴” متناسب با هدف اندروید خود تغییر دهید (این سطح API برای هدف اندرویدی شما است که در Project/Preferences/Android نشان داده شده است). مجوزهایی را که می خواهید برنامه شما داشته باشد (از بین ببرید <!-در ابتدا و-> در پایان) کامنت نکنید. Debug را روی False تنظیم کنید.
  • روی your_script_name راست کلیک کرده و با ویرایشگر متن باز کنید. اسکریپت پیش فرض را حذف کرده، اسکریپت خود را جایگزین کرده و ذخیره کنید. سپس پروژه خود را Clean/Build/Refresh کرده و اجرا کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت روی File/Export کلیک کنید تا برنامه شما به صورت apk صادر شود.
  • Next را کلیک کنید.
  • هر برنامه اندروید قبل از نصب باید به صورت دیجیتالی امضا شود. اگر این اولین بار است که این فرآیند را پشت سر گذاشته اید ، Create new Keystore را انتخاب کنید.
  • فایلی را انتخاب کنید که فروشگاه کلید شما در آن نگهداری شود و باید از رمز عبور محافظت شود.
  • Next را کلیک کنید. به قسمت اعتبار توجه کنید. شما می توانید یک کلید معتبر برای هر سال ، از ۱ تا ۹۹ ایجاد کنید.
  • کادر محاوره ای نهایی به شما این امکان را می دهد که محل apk. محل اقامت خود را مشخص کنید. روی پایان کلیک کنید.
  • ممکن است از Eclipse یا ابزار ADB برای آزمایش/نصب فایل apk. استفاده کنید. برای نصب با استفاده از ADB ، پنجره ترمینال را باز کنید ، به فهرست مقصد apk. بروید و موارد زیر را تایپ کنید –
adb install distributable_file.apk

 

 

منبع.

 

لیست جلسات قبل آموزش SL4A

  1. آموزش SL4A
  2. آموزش نمای کلی اندروید با SL4A
  3. آموزش معماری اندروید با SL4A
  4. آموزش لایه اسکریپت نویسی برای اندروید با SL4A
  5. آموزش معماری در SL4A
  6. آموزش کتابخانه پایتون در SL4A
  7. آموزش محیط توسعه در SL4A
  8. آموزش پیکربندی دستگاه در SL4A
  9. آموزش پیمایش در Android SDK با SL4A
  10. آموزش کار با Eclipse در SL4A
  11. آموزش بررسی API Android در SL4A
  12. آموزش ایجاد رابط کاربری گرافیکی در SL4A
  13. آموزش برنامه های کاربردی با استفاده از نماهای پایتون در SL4A
  14. آموزش اسکریپت نویسی پس زمینه با پایتون در SL4A
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه