در خدمت شما هستیم با آموزش کار با Scope Rules در برنامه نویسی GO از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در این جلسه کار با Scope Rules در برنامه نویسی GO را به همراه چندین مثال خواهیم داشت. با ما همراه باشید…
آموزش کار با Scope Rules در برنامه نویسی GO
یکscope در هر زبان برنامه نویسی فضایی از هر برنامه است که متغیر تعریف شده فقط میتواند درآن وجود داشته باشد وبیشتر ازاین ممکن نیست دومکان وجود دارد که متغیر ها میتوانند در زبان سی تعریف شوند.
- داخل یک تابع یا یک بلوک که متغیر های محلی نامیده میشوند
- خارج از تابع که متغیر سراسری نامیده میشوند
- درزمان تعریف پارامتر های تابع که پارامتر های formal نامیده میشوند بگذارید که این متغیر هاراتوضیح دهیم
متغیر های محلی در برنامه نویسی Go
Variables that are declared inside a function or a block are called local variables. They can be used only by statements that are inside that function or block of code. Local variables are not known to functions outside their own. The following example uses local variables. Here all the variables a, b, and c are local to the main() function.
منبع : tutorialspoint
متغیر هایی که داخل تابع یابلوک تعریف شده اند متغیر محلی اند.که میتوانند فقط با دستوراتی که داخل تابع یابلوک است ،کار کنندو دربیرون تابع قابل استفاده نیستند مثال زیر استفاده از این متغیر هاست
package main import "fmt" func main() { /* local variable declaration */ var a, b, c int /* actual initialization */ a = 10 b = 20 c = a + b fmt.Printf ("value of a = %d, b = %d and c = %d\n", a, b, c) }
خروجی کد بالا به شرح زیر می باشد
value of a = 10, b = 20 and c = 30پیش نمایش
متغیر های سراسریاین متغیر ها داخل تابع تعریف میشوند و معمولا در ابتدای برنامه.و مقدار آنها در کل برنامه قابل استفاده و تغییر است مثال زیر استفاده از این متغیر هاست
package main import "fmt" /* global variable declaration */ var g int func main() { /* local variable declaration */ var a, b int /* actual initialization */ a = 10 b = 20 g = a + b fmt.Printf("value of a = %d, b = %d and g = %d\n", a, b, g) }
خروجی کد بالا به شرح زیر می باشد
value of a = 10, b = 20 and g = 30پیش نمایش
یک برنامه میتواند دارای دومتغیر محلی و سراسری با یک اسم باشد اما مقدار متغیر محلی اولویت دارد مانند مثال زیر
package main import "fmt" /* global variable declaration */ var g int = 20 func main() { /* local variable declaration */ var g int = 10 fmt.Printf ("value of g = %d\n", g) }
خروجی کد بالا به شرح زیر می باشد
value of g = 10
پارامترهای formal در برنامه نویسی Go
با پارامتر های تابعی و فرمال بعنوان یک متغیر محلی رفتار میشود اما برمتغیر های سراسری اولویت دارد مانند مثال زیر:
package main import "fmt" /* global variable declaration */ var a int = 20; func main() { /* local variable declaration in main function */ var a int = 10 var b int = 20 var c int = 0 fmt.Printf("value of a in main() = %d\n", a); c = sum( a, b); fmt.Printf("value of c in main() = %d\n", c); } /* function to add two integers */ func sum(a, b int) int { fmt.Printf("value of a in sum() = %d\n", a); fmt.Printf("value of b in sum() = %d\n", b); return a + b; }
خروجی کد بالا به شرح زیر می باشد
value of a in main() = 10 value of a in sum() = 10 value of b in sum() = 20 value of c in main() = 30پیش نمایش
لیست مطالب جلسه قبل برنامه نویسی Go
- آموزش برنامه نویسی Go – زبان برنامه نویسی گو چیست؟ آشنایی با زبان و محیط برنامه نویسی Go
- آموزش برنامه نویسی Go – ساختار برنامه نویسی GO
- آموزش برنامه نویسی Go – قواعد برنامه نویسی GO
- آموزش برنامه نویسی Go – انواع داده در برنامه نویسی GO
- آموزش برنامه نویسی Go – کار با متغیر های برنامه نویسی GO
- آموزش کار با ثابت های برنامه نویسی GO
- ساخت تصمیم در GO و آموزش کار با عملگرها در برنامه نویسی GO
- آموزش کار با حلقه ها در برنامه نویسی GO
- آموزش کار با توابع در برنامه نویسی GO
پیشنهاد ویژه 1 : مقالات و کتاب های آموزشی برنامه نویسی GO
پیشنهاد ویژه 2 : فیلم های آموزشی زبان برنامه نویسی GO
مقداردهی اولیه متغیر های محلی و سراسری در برنامه نویسی Go
زمانیکه یک متغیر محلی مانند متغیر سراسری به مقدار 0 خود مقدار دهی میشوند ،Pointer یاهمان اشاره گر بامقدارnil مقدار دهی میشود
Data Type | Initial Default Value |
---|---|
int | 0 |
float32 | 0 |
pointer | nil |
راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام سورس باران عضو شوید.
- منبع : سورس باران
- رمز فايل : www.sourcebaran.com
- انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
دسته بندی موضوعات
- آموزش برنامه نویسی
- آموزش کریپتو کارنسی (ارز دیجیتال)
- آموزش متنی برنامه نویسی
- پروژه برنامه نویسی
- فروشگاه
- فیلم های آموزشی
- #F
- ++C
- 3ds max
- Ada
- ADO.NET
- Adobe Flash
- Agile
- Ajax
- AngularJS
- Anime Studio
- apache
- ARM
- Asp.Net
- ASP.NET MVC
- assembly
- AVR
- Azure
- Bootstrap
- Cassandra
- CCNA
- CCNP
- CCSP
- ChatGPT
- Cisco
- CMD
- COBOL
- CSS
- Cython
- Django
- Dreameaver
- Elixir
- EntityFramework
- Erlang
- Flash
- Go
- Groovy
- Haskell
- Htaccess
- HTML
- IOS
- Jade
- jquery
- Kendo UI
- Linq
- Linux
- LUA
- MariaDB
- maya
- Meteor
- MongoDB
- Mono Android
- MonoGame
- Mysql
- NoSQL
- Oracle
- Orchard
- Perl
- php
- PHPMyAdmin
- R
- Rational Rose
- Ruby
- Rust
- Scala
- Scrum Master
- SFML
- SharePoint
- SignalR
- silver light
- SQL Server
- Stimulsoft Reports
- Telerik
- UML
- VB.NET&VB6
- Vue 3
- WPF
- Xml
- آردوینو
- آموزش های پروژه محور
- آیونیک
- اتوکد
- الگوریتم تقریبی
- الگوریتم نویسی و فلوچارت
- امنیت
- اندروید
- اندروید استودیو
- انیمیشن سازی
- بازی سازی با Scratch
- بک ترک
- بیسیک فور اندروید
- پایتون
- پرولوگ
- پریمیر
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جنگو
- جوملا
- دارت
- دلفی
- دوره های رایگان پیشنهادی
- زامارین
- سئو
- ساخت CMS
- ساخت اتوران
- ساختمان داده ها
- سی شارپ
- شبکه و مجازی سازی
- طراحی الگوریتم
- طراحی بازی
- طراحی وب
- فتوشاپ
- فریم ورک codeigniter
- فلاتر
- کاتلین
- کامپایلرها
- کانستراکت
- کریستال ریپورت
- کلوژر
- گوگل آنالیتیکس
- گیت
- لاراول
- مای بی بی
- مایکروسافت پروجکت
- متریال دیزاین
- متلب
- معماری کامپیوتر
- مهندسی اینترنت
- میکروتیک
- نود جی اس
- نیوک
- هوش مصنوعی
- ویبولوتین
- ویژوال استودیو
- یونیتی
- کتاب های آموزشی
- Ada
- Ajax
- Android
- ASP.NET
- ASP.NET Core
- AVR
- clips
- CNC
- COBOL
- CQRS
- Cython
- Dreamweaver
- Elixir
- Entity Framework 4.0
- Erlang
- Go
- Groovy
- Haskell
- LINQ
- Lua
- Matlab
- MFC
- Node.js
- PERL
- php
- PLC
- Prolog
- React
- Rust
- Scala
- SFML
- SharePoint
- silver light
- VHDL
- VMware
- WinJS
- Workflow
- WPF
- XHTML
- Yii Framework
- اتوکد
- اچ تی ام ال
- اسمبلی
- اکتیو ایکس
- الگوریتم و فلوچارت
- انگولار
- اوبونتو
- اوراکل
- بازی سازی
- بانک اطلاعاتی
- برنامه نویسی سوکت
- برنامه نویسی موبایل
- بک ترک
- پاسکال
- پایان نامه
- پایتون
- پرولوگ
- جاوا
- جاوا اسکریپت
- جی کوئری
- حوملا
- داده کاوی
- دلفی
- رباتیک
- روبی
- زبان ماشین
- سئو
- ساختمان داده ها
- سایر کتاب ها
- سخت افزار
- سوئیفت
- سی اس اس
- سی پلاس پلاس
- سی شارپ
- سیستم عامل
- سیستم های خبره
- شبکه و مجازی سازی
- شبیه سازی کامپیوتر
- طراحی الگوریتم
- فتوشاپ
- فریم ورک گتنا
- کاتلین
- کالی لینوکس
- کریستال ریپورت
- گزارش کارآموزی
- گوگل
- لیسپ
- متلب
- مقاله
- مهندسی نرم افزار
- نیوک
- هوش مصنوعی
- وب مستر
- ویژوال بیسیک
- نرم افزار و ابزار برنامه نویسی
- وردپرس