آموزش WebGL در برنامه نویسی بوکه

3 سال پیش

آموزش WebGL در برنامه نویسی بوکه

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش WebGL در برنامه نویسی بوکه خواهیم پرداخت.
هنگامی که فرد مجبور است از مجموعه داده های بزرگ برای ایجاد تجسم با کمک بوکه استفاده کند، تعامل می تواند بسیار کند باشد. برای این منظور، می توان پشتیبانی از (Web Graphics Library (WebGL را فعال كرد.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش طراحی وب سایت با پایتون

WebGL یک JavaScript API است که با استفاده از GPU (واحد پردازش گرافیک) محتوا را در مرورگر ارائه می دهد. این افزونه استاندارد شده در تمام مرورگرهای مدرن موجود است.

برای فعال کردن WebGL، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ویژگی output_backend از شی object Bokeh Figure را به “webgl” تنظیم کنید.

fig = figure(output_backend="webgl")

 

در مثال زیر، یک گلیف پراکنده متشکل از ۱۰،۰۰۰ نقطه با کمک پشتیبانی WebGL ترسیم می کنیم.

import numpy as np
from bokeh.plotting import figure, show, output_file
N = 10000
x = np.random.normal(0, np.pi, N)
y = np.sin(x) + np.random.normal(0, 0.2, N)
output_file("scatterWebGL.html")
p = figure(output_backend="webgl")
p.scatter(x, y, alpha=0.1)
show(p)

 

خروجی

WebGL

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی بوکه 

  1. آموزش برنامه نویسی بوکه – مقدمه
  2. آموزش تنظیمات محیط برنامه نویسی بوکه
  3. آموزش برنامه نویسی بوکه و شروع کار
  4. آموزش ژوپیتر نوت بوک در برنامه نویسی بوکه 
  5. آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
  6. آموزش طرح ها و گلیف در برنامه نویسی بوکه
  7. آموزش نمودار مساحت در برنامه نویسی بوکه
  8. آموزش گلیف دایره در برنامه نویسی بوکه
  9.  آموزش مستطیل، بیضی و چند ضلعی در برنامه نویسی بوکه
  10. آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه
  11. آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه
  12. آموزش تنظیم محدوده ها در برنامه نویسی بوکه
  13. آموزش محورها در برنامه نویسی بوکه
  14.  آموزش حاشیه نویسی و legendها در برنامه نویسی بوکه
  15. آموزش pandas در برنامه نویسی بوکه
  16. آموزش  ColumnDataSource در برنامه نویسی بوکه
  17. آموزش فیلتر کردن داده ها در برنامه نویسی بوکه
  18. آموزش طرح بندی در برنامه نویسی بوکه
  19. آموزش نوار ابزار در برنامه نویسی بوکه
  20. آموزش ویژگی های بصری در برنامه نویسی بوکه 
  21. آموزش سفارشی کردن legend ها در برنامه نویسی بوکه
  22. آموزش افزودن ویجت ها در برنامه نویسی بوکه
  23. آموزش سرور در برنامه نویسی بوکه
  24.  استفاده از زیر دستورات در برنامه نویسی بوکه
  25. آموزش خروجی گرفتن از نمودار ها در برنامه نویسی بوکه 
  26. آموزش Embed کردن نمودارها و برنامه ها در برنامه نویسی بوکه 
  27. آموزش گسترش بوکه
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه