آموزش توسعه با JavaScript در برنامه نویسی بوکه

3 سال پیش
آموزش توسعه با JavaScript در برنامه نویسی بوکه

آموزش توسعه با JavaScript در برنامه نویسی بوکه

 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش توسعه با JavaScript در برنامه نویسی بوکه خواهیم پرداخت.

کتابخانه بوکه پایتون و کتابخانه های زبانهای دیگر مانند R ،Scala و جولیا ، در درجه اول با BokehJS تعامل بالایی دارند. یک برنامه نویس پایتون نگران JavaScript یا توسعه وب نیست. با این حال، می توان با استفاده از API BokehJS ، توسعه خالص جاوا اسکریپت را با استفاده مستقیم از BokehJS انجام داد.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش پایتون مختص بازار کار

اشیا Bok BokehJS مانند گلیف ها و ویجت ها کم و بیش مشابه API بوکه پایتون ساخته شده اند. به طور معمول، هر Python ClassName به عنوان Bokeh.ClassName از JavaScript در دسترس است. به عنوان مثال، یک شی Range1d همانطور که در پایتون بدست آمده است.

xrange = Range1d(start=-0.5, end=20.5)

 

به طور معادل با BokehJS بدست می آید به عنوان –

var xrange = new Bokeh.Range1d({ start: -0.5, end: 20.5 });

 

دنبال کردن کد جاوا اسکریپت هنگام جاسازی در یک فایل HTML ، یک خط ساده در مرورگر ارائه می دهد.

ابتدا کلیه کتابخانه های BokehJS را در بخش <head> .. </head> صفحه وب به شرح زیر قرار دهید

<head>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.pydata.org/bokeh/release/bokeh-1.3.4.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.pydata.org/bokeh/release/bokeh-widgets-1.3.4.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.pydata.org/bokeh/release/bokeh-tables-1.3.4.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.pydata.org/bokeh/release/bokeh-gl-1.3.4.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.pydata.org/bokeh/release/bokeh-api-1.3.4.min.js"></script>
<script type="text/javascript" src="https://cdn.pydata.org/bokeh/release/bokeh-api-1.3.4.min.js"></script>
</head>

 

در بخش بدنه، قسمتهای مختلف JavaScript قسمتهای مختلف یک نمودار بوکه را می سازد.

<script>
// create some data and a ColumnDataSource
var x = Bokeh.LinAlg.linspace(-0.5, 20.5, 10);
var y = x.map(function (v) { return v * 0.5 + 3.0; });
var source = new Bokeh.ColumnDataSource({ data: { x: x, y: y } });
// make the plot
var plot = new Bokeh.Plot({
   title: "BokehJS Plot",
   plot_width: 400,
   plot_height: 400
});

// add axes to the plot
var xaxis = new Bokeh.LinearAxis({ axis_line_color: null });
var yaxis = new Bokeh.LinearAxis({ axis_line_color: null });
plot.add_layout(xaxis, "below");
plot.add_layout(yaxis, "left");

// add a Line glyph
var line = new Bokeh.Line({
   x: { field: "x" },
   y: { field: "y" },
   line_color: "#666699",
   line_width: 2
});
plot.add_glyph(line, source);

Bokeh.Plotting.show(plot);
</script>

 

کد بالا را به عنوان یک صفحه وب ذخیره کنید و آن را در یک مرورگر به انتخاب خود باز کنید.

BokehJS libraries

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی بوکه 

  1. آموزش برنامه نویسی بوکه – مقدمه
  2. آموزش تنظیمات محیط برنامه نویسی بوکه
  3. آموزش برنامه نویسی بوکه و شروع کار
  4. آموزش ژوپیتر نوت بوک در برنامه نویسی بوکه 
  5. آموزش مفاهیم کلی برنامه نویسی بوکه
  6. آموزش طرح ها و گلیف در برنامه نویسی بوکه
  7. آموزش نمودار مساحت در برنامه نویسی بوکه
  8. آموزش گلیف دایره در برنامه نویسی بوکه
  9.  آموزش مستطیل، بیضی و چند ضلعی در برنامه نویسی بوکه
  10. آموزش گوه و قوس در برنامه نویسی بوکه
  11. آموزش منحنی های تخصصی در برنامه نویسی بوکه
  12. آموزش تنظیم محدوده ها در برنامه نویسی بوکه
  13. آموزش محورها در برنامه نویسی بوکه
  14.  آموزش حاشیه نویسی و legendها در برنامه نویسی بوکه
  15. آموزش pandas در برنامه نویسی بوکه
  16. آموزش  ColumnDataSource در برنامه نویسی بوکه
  17. آموزش فیلتر کردن داده ها در برنامه نویسی بوکه
  18. آموزش طرح بندی در برنامه نویسی بوکه
  19. آموزش نوار ابزار در برنامه نویسی بوکه
  20. آموزش ویژگی های بصری در برنامه نویسی بوکه 
  21. آموزش سفارشی کردن legend ها در برنامه نویسی بوکه
  22. آموزش افزودن ویجت ها در برنامه نویسی بوکه
  23. آموزش سرور در برنامه نویسی بوکه
  24.  استفاده از زیر دستورات در برنامه نویسی بوکه
  25. آموزش خروجی گرفتن از نمودار ها در برنامه نویسی بوکه 
  26. آموزش Embed کردن نمودارها و برنامه ها در برنامه نویسی بوکه 
  27. آموزش گسترش بوکه
  28. آموزش WebGL در برنامه نویسی بوکه
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه