آموزش انیمیشن ها در توسعه  iOS با Swift 2

3 سال پیش
آموزش انیمیشن ها در توسعه  iOS با Swift 2

آموزش انیمیشن ها در توسعه  iOS با Swift 2

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به آموزش انیمیشن ها در توسعه  iOS با Swift 2 خواهیم پرداخت.

انیمیشن قسمت مهمی از هر برنامه است زیرا توجه کاربران را به سمت برنامه جلب می کند. انیمیشن فقط مجموعه ای از تصاویر است که با سرعت بالا تکرار می شود. همچنین باعث می شود برنامه شما متفاوت از سایرین باشد.

ساخت یک پروژه انیمیشن – انیمیشن کیتی

این یک پروژه ساده است که در آن با کلیک یک دکمه یک انیمیشن اجرا خواهیم کرد. ما برای ایجاد GIF از چندین تصویر استفاده خواهیم کرد ، بنابراین هر GIF را بارگیری کرده و به تصاویر تبدیل کنید ، که چندین فریم از آن GIF را به شما می دهد.

 

این تصاویر، هنگامی که با هم پخش می شوند ، یک انیمیشن ایجاد می کنند. بنابراین ، ما یک برنامه مشاهده واحد ایجاد خواهیم کرد. سپس یک گزینه مشاهده تصویر، یک برچسب و یک دکمه را در داخل کنترل کننده نمایش اصلی می کشیم. پس از انجام این کار ، ما نمای تصویر و دکمه را به پرونده سریع خود متصل خواهیم کرد.

(اگر نمی خواهید از این تصاویر استفاده کنید، هر gif را جستجو کرده و با استفاده از مبدل gif به تصویر آن را به تصویر آنلاین تبدیل کنید.)

در داخل اکشن دکمه، دستور زیر را برای نشان دادن تصویر هنگام فشار دادن یک دکمه وارد می کنیم.

imageView.image = UIImage(named: "frame_0_delay-0.1s.gif") 
// frame_0_delay-0.1s.gif, is the name of image

 

اینگونه است که ما بصورت برنامه ریزی شده تصویر را به یک Image View اختصاص می دهیم. نمای اکنون باید به شرح زیر باشد –

هنگامی که برنامه را اجرا می کنیم اولین نمایش ظاهر می شود. وقتی روی دکمه Animate کلیک می کنیم ، تصویر ظاهر می شود.

این یک انیمیشن نیست، بلکه فقط یک تصویر است. اکنون انیمیشن را ایجاد خواهیم کرد –

متغیری را در زیر خروجی تصویر اضافه کنید: var counter = 1.

ببینید تصاویر ما یک اسم مشترک دارند و فقط یک شخصیت متفاوت است. همانطور که در زیر نشان داده شده ، کد دکمه متحرک خود را تغییر دهید –

@IBAction func animatePressed(_ sender: Any) { 
   imageView.image = UIImage(named: "frame_\(counter)_delay-0.1s.gif") 
   counter += 1 
   if counter == 9 { 
      counter = 0 
   } 
}

 

اکنون وقتی دکمه متحرک را فشار می دهید، هر بار تصویر تغییر می کند. مرحله بعدی ایجاد موارد زیر است –

یک متغیر ایجاد کنید – isAnimating و False را به آن اختصاص دهید.

یک متغیر تایمر ایجاد کنید و یک تابع ()Timer را به آن اختصاص دهید.

پس از انجام دو مرحله فوق، سپس یک تابع animation ایجاد کرده و کد زیر را جای گذاری کنید.

func animate() { 
   imageView.image = UIImage(named: "frame_\(counter)_delay-s.gif") 
   counter += 1 
   if counter == 9 { 
      counter = 0 
   } 
}

 

counter ، متغیر شمارنده ماست که در پرونده قبلی ایجاد کردیم. اکنون، در داخل تابع دکمه متحرک، کد زیر را اضافه کنید –

if isAnimating { 
   timer.invalidate() 
   isAnimating = false 
} else { 
   timer = Timer.scheduledTimer(timeInterval: 0.1, target: self, selector: 
   #selector(ViewController.animate), userInfo: nil, repeats: true) 
   isAnimating = true 
}

 

سعی کنید برنامه را اجرا کنید و خواهیم دید که یک انیمیشن در دستگاه شما اجرا می شود.

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش توسعه iOS با Swift 2

  1. آموزش توسعه iOS با Swift 2
  2. آموزش Xcode IDE در توسعه iOS با Swift 2 
  3.  اولین برنامه در توسعه iOS با Swift 2 
  4. آموزش ساخت برنامه تعاملی در توسعه iOS با Swift 2
  5. آموزش ساخت برنامه ها با Swift
  6. آموزش iOS پیشرفته در توسعه iOS با Swift 2
  7. آموزش یکپارچه سازی نقشه ها در توسعه iOS با Swift 2
  8. آموزش طرح بندی خودکار در توسعه  iOS با Swift 2 
  9. آموزش انیمیشن ها در توسعه  iOS با Swift 2
  10.  آموزش دسترسی به خدمات وب در توسعه  iOS با Swift 2
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه