اولین برنامه در توسعه iOS با Swift 2 

3 سال پیش

 اولین برنامه در توسعه iOS با Swift 2 

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، به  اولین برنامه در توسعه iOS با Swift 2 خواهیم پرداخت.

در این آموزش، ما برخی از مفاهیم ابتدایی توسعه iOS خود را خواهیم آموخت که شامل موارد زیر است:

  • ساخت یک پروژه جدید
  • ویژگی های IDE
  • پیمایش از طریق IDE
  • افزودن برچسب به نمای خود
  • اجرای برنامه
  • تنظیم شبیه ساز با توجه به راحتی شما

اگر یک مبتدی هستید، این آموزش به شما کمک زیادی خواهد کرد.

ایجاد یک پروژه جدید Xcode

برای ایجاد یک پروژه جدید Xcode ، باید مراحل زیر را دنبال کنیم.

مرحله ۱ – روی نماد Xcode در Launchpad خود کلیک کنید ، سپس ایجاد یک پروژه Xcode جدید را انتخاب کنید.

مرحله ۲ – iOS را انتخاب کنید و سپس Single View Application را انتخاب کنید ، روی Next کلیک کنید.

مرحله ۳ – صفحه بعدی که ظاهر می شود ، چند قسمت برای پر کردن دارد. نکات زیر نحوه پر کردن هر یک از این زمینه ها را توضیح می دهد.

  • نام پروژه را وارد کنید – این می تواند نامی شبیه پروژه شما باشد.
  • اکنون قسمت تیم می تواند خالی باشد. هنگامی که ما یک برنامه کاربردی را در تیم ایجاد می کنیم، استفاده می شود.
  • نام سازمان –  نام سازمان شما است یا اگر پروژه شخصی شما باشد ، می توانید نام آن را هر چیزی بگذارید. مهم نیست تا زمانی که بخواهید برنامه خود را در فروشگاه app منتشر کنید.
  • شناسه – معمولاً شناسه منحصر به فردی برای برنامه شما است، که نباید با هیچ برنامه دیگری در فروشگاه برنامه مطابقت داشته باشد (فقط زمانی که برنامه خود را برای بارگیری در فروشگاه app انتخاب می کنید)

پس از پر شدن تمام جزئیات، روی دکمه Next کلیک کنید.

مرحله ۴ – مکانی را که می خواهید پروژه را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید. اجازه دهید فعلاً علامت “ایجاد Git Repository” را بردارید ، زیرا اکنون نیازی به آن نداریم. روی ایجاد کلیک کنید.

تبریک می گویم! پروژه شما ایجاد شده است

پیمایش از طریق محیط Xcode 

در پنل ناوبری خود بر روی گزینه Main.storyboard کلیک کنید. با این کار نمای اصلی ظاهر می شود که هنگام اجرای برنامه ظاهر می شود.

افزودن برچسب

در گوشه پایین سمت راست صفحه ، یک نوار جستجو وجود دارد. در آن نوار جستجو Label را تایپ کنید و بازگشت را فشار دهید.

پس از جستجوی Label، کشیدن و رها کردن Label به نمای اصلی خود را انجام دهید. روی متن برچسب دوبار کلیک کنید و “Hello World” را تایپ کنید.

برچسب را به مرکز نمای بکشید ، وقتی برچسب دقیقاً در مرکز باشد ، دو خط متقاطع در مرکز ظاهر می شوند.

اکنون نمای شما باید مانند تصویر زیر باشد.

اجرای برنامه

دستگاه خود را انتخاب کنید، روی دکمه Play در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

تنظیم ویژگی های شبیه ساز

وقتی برنامه ما را برای اولین بار اجرا می کنیم ، ممکن است صفحه شبیه ساز شما برای صفحه دسک تاپ یا لپ تاپ شما مناسب نباشد. بنابراین ، در حالی که شبیه ساز شما در پیش زمینه در حال اجرا است ، روی Window → Scale کلیک کنید و درصد اندازه صفحه نمایش شبیه ساز را متناسب با نمایشگر خود انتخاب کنید.

ما در مورد ویژگی های شبیه ساز بحث خواهیم کرد، همانطور که در این آموزش از آنها استفاده می کنیم.

 

منبع.

 

لیست جلسات قبل آموزش توسعه iOS با Swift 2

  1. آموزش توسعه iOS با Swift 2
  2. آموزش Xcode IDE در توسعه iOS با Swift 2 
  3.  اولین برنامه در توسعه iOS با Swift 2 
  4. آموزش ساخت برنامه تعاملی در توسعه iOS با Swift 2
  5. آموزش ساخت برنامه ها با Swift
  6. آموزش iOS پیشرفته در توسعه iOS با Swift 2
  7. آموزش یکپارچه سازی نقشه ها در توسعه iOS با Swift 2
  8. آموزش طرح بندی خودکار در توسعه  iOS با Swift 2 
  9. آموزش انیمیشن ها در توسعه  iOS با Swift 2
  10.  آموزش دسترسی به خدمات وب در توسعه  iOS با Swift 2
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه