تمرین برنامه نویسی پایتون برای حل معادله درجه دوم

4 سال پیش

تمرین برنامه نویسی پایتون برای حل معادله درجه دوم

در این درس از مجموعه آموزش برنامه نویسی سایت سورس باران، با تمرین برنامه نویسی پایتون برای حل معادله درجه دوم در خدمت شما هستیم.

پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش طراحی وب سایت با پایتون

این برنامه ریشه های یک معادله درجه دوم را محاسبه می کند وقتی ضرایب a ، b و c شناخته شوند.

برای درک این مثال، باید از مباحث برنامه نویسی پایتون زیر آگاهی داشته باشید:

 

فرم استاندارد معادله درجه دوم:

ax2 + bx + c = 0, where
a, b and c are real numbers and
a ≠ ۰

سورس کد

# Solve the quadratic equation ax**2 + bx + c = 0

# import complex math module
import cmath

a = 1
b = 5
c = 6

# calculate the discriminant
d = (b**2) - (4*a*c)

# find two solutions
sol1 = (-b-cmath.sqrt(d))/(2*a)
sol2 = (-b+cmath.sqrt(d))/(2*a)

print('The solution are {0} and {1}'.format(sol1,sol2))

خروجی

Enter a: 1
Enter b: 5
Enter c: 6
The solutions are (-3+0j) and (-2+0j)

ما برای اجرای ریشه مربع پیچیده ماژول cmath را وارد کرده ایم. ابتدا ممیز را محاسبه می کنیم و سپس دو راه حل معادله درجه دوم را پیدا می کنیم.

می توانید مقدار a ، b و c را در برنامه فوق تغییر دهید و این برنامه را تست کنید.

 

منبع.

لیست جلسات قبل آموزش برنامه نویسی پایتون

  1. آموزش نصب و اجرای برنامه نویسی پایتون
  2. کلیدواژه ها و شناسه های برنامه نویسی پایتون
  3. دستورات، تورفتگی ها و کامنت ها در برنامه نویسی پایتون
  4. متغیرها، ثابت ها و لیترال ها در برنامه نویسی پایتون 
  5. انواع داده ها در برنامه نویسی پایتون
  6. تبدیل نوع در برنامه نویسی پایتون
  7. ورودی، خروجی و وارد کردن در برنامه نویسی پایتون
  8. عملگرها در برنامه نویسی پایتون
  9. نام و دامنه در برنامه نویسی پایتون
  10. دستور شرطی if…else در برنامه نویسی پایتون
  11. حلقه for در برنامه نویسی پایتون
  12. حلقه while در برنامه نویسی پایتون
  13. دستورات break و continue در برنامه نویسی پایتون
  14. دستور pass در برنامه نویسی پایتون
  15. توابع در برنامه نویسی پایتون
  16. آرگومان تابع در برنامه نویسی پایتون
  17. تابع بازگشتی در برنامه نویسی پایتون
  18. تابع بی نام/ تابع لامبدا در برنامه نویسی پایتون
  19. متغیرهای سراسری، محلی و غیر محلی در برنامه نویسی پایتون
  20. کلیدواژه global در برنامه نویسی پایتون
  21. ماژول های برنامه نویسی پایتون
  22. پکیج ها در برنامه نویسی پایتون
  23. اعداد و تبدیل نوع داده در برنامه نویسی پایتون 
  24. لیست در برنامه نویسی پایتون
  25. تاپل در برنامه نویسی پایتون 
  26. رشته ها در برنامه نویسی پایتون
  27. مجموعه ها در برنامه نویسی پایتون
  28. دیکشنری در برنامه نویسی پایتون
  29. عملیات ورودی/خروجی در برنامه نویسی پایتون 
  30. دایرکتوری و مدیریت فایل ها در برنامه نویسی پایتون
  31. خطاها و استثناهای توکار در برنامه نویسی پایتون
  32. مدیریت استثناها در برنامه نویسی پایتون
  33. استثناهای تعریف شده توسط کاربر در برنامه نویسی پایتون
  34. برنامه ‌نویسی شی گرا در پایتون
  35. اشیا و کلاس ها در برنامه نویسی پایتون
  36. وراثت در برنامه نویسی پایتون
  37. وراثت چندگانه در برنامه نویسی پایتون
  38. سربارگذاری عملگرها در برنامه نویسی پایتون
  39. تکرار کننده ها در برنامه نویسی پایتون
  40. Generator در برنامه نویسی پایتون
  41. بستار در برنامه نویسی پایتون
  42. دکوراتور در برنامه نویسی پایتون
  43. دکوراتور property در برنامه نویسی پایتون
  44. عبارات با قاعده در برنامه نویسی پایتون (RegEx)
  45. تمرین برنامه نویسی پایتون برای پرینت !Hello world
  46. تمرین برنامه نویسی پایتون برای جمع کردن دو عدد
  47. تمرین برنامه نویسی پایتون برای یافتن ریشه مربع
  48. تمرین برنامه نویسی پایتون برای محاسبه مساحت یک مثلث

 

 

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب erfan molaei

دیدگاه شما

بدون دیدگاه